Hina Islam, Melalui Iklan Coke Di Eropah

>> Monday, November 2, 2009

Bila di lihat dan diperhatikan dengan teliti, yang di 'saf' belakang tu orang sebenarnye. Mereka mengiklankan solat dengan berpakaian seperti ini. Berkupiah jenama 'coke'.

Mula mula tengok dekat email, saya tak berapa perasan sebenarnye gambar ni adalah 'orang' sebab yang 'saf' kat belakang tu sama macam botol air yang disusun. Cantik jer. Tapi saya mula perasan bila tengok 'imam' yang dekat depan tu tengah sujud. Nampak tangan. Tergamam aku.

Perhatikan perkataan 'coca-cola'. Cuba beli satu botol coke dan koyakkan pembalut plastik dan lepas itu terbalik kan. Kita akan dapat lihat tulisan nya akan menjadi '' La' Muhammad La' Makkah ''. yang bermasud TIADA MUHAMMAD, TIADA MAKKAH. 

Sedarlah wahai sahabat sahabat, bila kita mengucapkan kata-kata TIADA MUHAMMAD, TIADA MAKKAH, sebenarnya akidah kita dah terpesong. Kita renungkan kembali, bangsa yahudi tidak akan aman selagi Islam itu tak tenggelam. 

Mereka sering berusaha menghancurkan ISLAM. Dan bila kita lihat balik, sebahagian usaha mereka telah hampir berjaya kerana orang Islam kini lebih terikut dengan budaya barat. Bangsa Yahudi tahu, mereka tidak boleh mengalahkan ISLAM dengan peperangan dan mereka cuba untuk musnahkan ISLAM melalui pemikiran.

36 comments:

hana szied July 2, 2011 at 10:25 AM  

overlah mereke!

Muslim yang tak paranoid July 20, 2011 at 7:12 AM  

:/ It could be photoshop. It could be a prank made not by Coca-cola company.

Yang pasal "La Muhammad, La Makkah" tu mungkin tak sengaja.

Anything can be (mis)interpreted in any way that serves selfish or paranoid purpose.

If it's outright blatant defamation, I agree that we should boycott them. But this smells more of conspiracy theory rather than a solid fact.

Fatein Harzizi October 21, 2011 at 10:44 PM  

salam. minta izin utk copy paste di blog saya. dan saya akan jujur utk memberitahu bahawa bahan ini saya dapat dari entri blog anda. terima kasih

masz October 23, 2011 at 12:05 AM  

. assalamualaikum saudara , saya minta izin share di blog saya :) moga saudara menghalalkan nya :) terima kasih :) saya akan credit untuk saudara :)

Zharif Alimin October 23, 2011 at 12:41 AM  

salam. Terima kasih sebab sebarkan. saya x kisah kalau x creditkan blog ni. Yang penting kita sebakan

yusuflaili October 24, 2011 at 4:11 PM  

Kreatif sunguh bangsa yahudi ni kalau bab nak merosakkan umat islam.

KYM Resources October 24, 2011 at 4:46 PM  

Terima kasih.. Pohon utk berkongsi bersama yee..

Anonymous October 29, 2011 at 9:33 AM  

salam..
saya meminta izin untuk copy di laman sosial(fb) saya untuk dikongsi bersama2..terima kasih

Anonymous November 10, 2011 at 5:49 PM  

Salam

Bab nak minum ke tidak air coke tu x kisah la..tp aku nak komen bab nak putar belitkan iklan dan tulisan coca cola tu....nak boikot ke tidak terpulang...tp mmg aku x minum...cuma, kita kena la berfikir secara luas dan terbuka...kembali pada ISLAM, yg kita susah payah nak terbalikkan tulisan mencari benda2 karut marut ni kenapa? kalau sebutan coca cola tu ada maksud tersirat xtau la kan..tp apa hukumnya kalau kita tak tau? dan kalau betul fakta ini, dan dah diberitahu apa tindakan yg patut kita lakukan? cuma aku pelik la ngan org2 seagama ngan aku yg kurang sifat nak mengkaji....terima je apa yg disampaikan bulat2.....cuba fikir balik...COCA COLA display tulisannya memang COCA COLA..yg kita terlebih kreatif nak terbalikkan dan cari benda benda karut marut ni kenape? walhal kalau kita x koyakkan dan terbalikkan benda alah tu ada ke kita jumpe benda2 yg kita anggap perang saraf dan ideologi ni? kita ni yg sebenarnya pelik dan kreatif mencari isu sebenarnya.......

Anonymous November 12, 2011 at 7:00 PM  

SAYA RASA PELIK KENAPA ANDA TIDAK MEMBELA ISLAM...SUDAH TERANG LAGIKAN BERSULUH BAHAWA COCA COLA INI MAHU MENGHINAKAN NABI ALLAH SWT...ANDA MASIH INGIN MENGATAKAN BAHAWA KAMI SENGAJA MENCARI BNDE PELIK DAN KREATIF????BUKAN KAH KITA INI AMAT AKHIR ZAMAN......DAN KITA SEMUA TAHU YANG KAUM YAHUDI NI AKN BUAT APA SAHAJA UNTUK MENGHANCURKAN ISLAM...KITA SEBAGAI UMAT ISLAM SEPATUTNYA BERHATI DGN MENGKAJI RANCANGAN MEREKA UNTUK MENHANCURKAN ISLAM.....TAPI ANDA SEBALIKNYA MAHU MENGATAKAN KITA INI SENGAJA MENCARI ISU...ISU INI TIMBUL SNDIRI KERANA ALLAH SWT MAHU KITA LIHAT KEBENARANNYA......SAYA RASA SEDIH KERANA ANDA TIDAK MAHU MEMBELA SESEORANG YANG TELAH BNYAK BERKORBAN UNTUK AGAMA ISLAM DAN JUGA UMATNYA..DIALAH NABI MUHAMMAD SAW......LAW KAANA BAINANA....ANDAI RASULULLAH BERSAMA KITA...BAGINDA PASTI SEDIH DENGAN APA YANG MENIMPA UMATNYA.....

Anonymous November 13, 2011 at 1:47 PM  

orang dungu je yg anggap ini sebagai teori konspirasi..padahal inilah kerja2 musuh Islam untuk menghina agama Allah ini..pasal tulisan coca cola tu saya dah tahu masa tahun 2001..masa tu baru form 2..

Anonymous November 18, 2011 at 1:47 PM  

YAAAAA..SY PUN HERAN ...KNAPA ANDA TIDAK MEMBELA ISLAM ? SBALIKNYA ANDA MNGATAKAN BAHWA SNGAJA MENCARI ISU ? SY SUNGGUH HERAN ...

Anonymous November 22, 2011 at 8:23 PM  

bt pa rsa pelik?? da kta d kurniakn akal..gunakn la akal tue s'baik2nya...xslh jd kreatif & pelik utk sstu kbnran bg umat islam..

Anonymous November 27, 2011 at 1:03 PM  

coca cola diperbuat dari iraq..
ia ialah jarum halus untuk memusnahkan islam...
kerana air itu boleh membuatkan sseorang mnjadi mandul...
di iraq..kerajaannya tidak menggalakkan rakyatnya untuk minum..

Anonymous December 4, 2011 at 3:50 AM  

ustaz saye pesan jgn bersangke baek dgn bnde2 cmni...means, jgn anggap dyowang xsngaje ataw kbtulan...renung2kan :)

Anonymous December 8, 2011 at 11:48 PM  

sy rase smua tahu tentg kburukn coke berbnding knyataan coke menhina ALLAH,jd kte haruslh boikot brangn israel supaya brangn israel x msok kedlm m'sia..wlaupon bnde ni MUSTAHIL,,tpi xsalah klau kte brusaha utk x bli brngn israel..

Anonymous December 9, 2011 at 4:25 PM  

aku pun dah lame berhenti minum coke bila dapat tau kandungan sebenar coke n siapa yg buat coke.. kenapa puak yahudi x minum coke...sebab diorang tau ape kandungannye dan kesan sampingan coke..fikir la sendiri..

Insan Biasa December 20, 2011 at 6:54 PM  

aku stuju ngn pendapat yg ckp ni smua konspirasi tanpa kajian kukuh..perkataan ley diubah kpda pelbagai bentuk dan terjemahan..sbgai contoh ayat cmni..

wahai umat islam, jgn makan(nasi), sbb...
N = Nanti, A = Anda, S = Sokong, I = Israel..

"ini cme contoh"..sbb klu kte bergantung kpd permainan perkataan gni, kte sng r kne tipu..tolong r bg kajian yang lebih mendalam..bkn permainan perkataan utk menyuruh umat islam boikot sesuatu..klu x, Islam akan dipandang sbg umat yang tidak bijak dan suke kpd konspirasi murahan..konspirasi, biarlah kukuh..kalaupun nk gne permainan perkataan, pastikan ade bukti lebih dari 3..baru sahih..kte bukan umat yang menuduh..kite umat yang bijak..renung2kan..maaf klu ape yang disampaikan adalah salah..juz pendapat seorang umat Islam (Melayu) yang xsuke dipandang rendah bangsa lain..

Insan Biasa December 20, 2011 at 7:01 PM  

tp gmbar yang atas sekali..aku stuju..itu mmg kurang ajar..mmg hina Islam..ape punce dorg gne cara Islam solat utk iklan..

Anonymous January 7, 2012 at 3:20 PM  

ekekeke, mybe gambar tu mmg hina islam, tp pasal tulisan tu macam pelik sgt smpai kesitu, knp dorang nk kate xde muhammad xde mekah, dorang sendri akui kewujudan nabi2 n rasul2, and mekah tu sekadar bandar je kot.. =_=...

the story of ayrien ayana January 7, 2012 at 4:48 PM  

ap lah dyorang nyh .. kite ta pnah pn na rendah2 kan agama dyorang .. huh ! . ap lah na jd . tande2 awal kiamat da dekat .. sedarlah wahai sahabat2 ku . saudara2 seislam ku . islam itu indah klau di hayati .. Allah mnjd kan kite sebaek2 umat disisinye . ALLAH cme mnta untuk beribadat kpd-Nya ..

Anonymous January 7, 2012 at 4:59 PM  

Karut lah semua ni. COCA COLA tu milik yahudi ke? Cari fakta dulu.

Anonymous January 7, 2012 at 8:06 PM  

Salam saudara. sy lihat byk tindak balas yg negatif dri saudara yg seumat ngn kita.bgi pndapat sy,mereka terlampau mngikut fesyen dan style hingga leka. ini mmng serius,mereka yg yg leka ni tidak nmpak pembohongan dunia.
boleh sy tanye soalan bagi mereka yg lalai ni? percaya x zaman mesopotamia atau meolitik tuh sume? anda caye dan anda lalai,sbb anda xprnah berfikir sejenak. nabi adam manusia pertama dan mmpunyai akal fikiran yg waras bkan sperti kata2
saintis barat yg mngatakan manusia dulu tiada akal fikiran dan berperangai cam beruk.kalian percaya saintis dari al-quran?anda leka didunia. apa kes hingga mngatakan hal nasi? hinggakan anda sndiri xleh berfikir pasal sejarah?
mekah sekadar bandar? mekah ada centre of the earth.mungkin sekadar bndar bagi anda, tpi bagi org yahudi? akal fikiran anda x jaoh. anda xberani nak fikirkan sejauh ini. hnye pandai mncari kesalahan org.

Anonymous January 7, 2012 at 8:10 PM  

saya sokong commnt atas ni!. korang hanya pandai nk hidup tnpa berfikir apa2,tnpa mnyelidik ape2. x pernah rasa pelik? syok hidup? puas hidup?
even sumber xbtol dari seseorang itu, beri teguran dan mnyelidik ngn lebih mndalam. ini x. hanya pndai cakap ikut sedap mulut. sedar la skit. musuh dlm selimut

Anonymous January 7, 2012 at 8:17 PM  

saya rasa pelik lak cmmnt dari ayrien ayana. pandai lak mngayat? kak ni taw x pantang larang dlm al-quran? mengenai tutup aurat? apekah alasan yg kak bleh bagi respond pasal hal ini? bukan kah hal ini WAJIB ?
anda hayati ? ceritakan skit ape yg anda hayati? cakap xrupa tindakan. sy sokong 2 commnt diatas nie. 100% bro!
sah akak seagama ni leka dan hnye ikut sedap mulut. :D jgn marah. kak sndiri xsedar hal ni. kenyataan

Anonymous January 7, 2012 at 8:20 PM  

ALLAH cme mnta untuk beribadat kpd-Nya .. ? bkan Allah yg meminta tok beribadat kepada-Nya!. hanya kita sebagai hambaNya yg harus beribadat memohon perlindungan itu sume!.ini lah konspirasi yg sering kita hadapi dlm usaha mnyelidik perkara sbnar. jgn cakap sedap mulut je @ the story of ayrien ayana !.

Anonymous January 7, 2012 at 8:28 PM  

tajam btol kata2 ni saudara?
the story of ayrien ayana ni perlu sedar. maklum la xprnah nk hayati.
tande2 awal kiamat da dekat apabila sy tgok gmbar anda.anda hayati?
taw x ape akan jadi diakhirat klaw sekarang anda masih xtutup aurat n blom berkahwin? bapak,abg2,adik laki awak masuk neraka kerana awak tau?
bagaimana lak klaw da kahwin? suami masuk neraka kerana awak gak. hayati btol2 baru cakap gini.awak msti nk cakap"itu hal sy!xperlu nk sibuk masuk cmpur!"
teguran sntiasa digalakkan dlm islam. apa bila anda ckp gitu, sah xpernah hayati islam. (maaf sbb lari dari topik) sy ni mnyampah apabila ditegur, sbuk la nk cakap"sedar diri skit!cermin diri dulu!" n pelbagai uh sume. sekian

Anonymous January 7, 2012 at 8:34 PM  

itu yg sy pelik uh, apabila kita menegakkan islam. msti dibalas respond yg negatif. klau bkan seagama saya tidak kesah. tapi bgi yg seagama ni lak? ada kes prempuan tngkap gmbar smart2, bila ditegur, balas respond negatif. tapi cakap tidak rupa tindakan. itu kes ape lak? :O kat luar kemain carut sana sini, post kat status sial sana sini. bila ditegur, kemain hebat ayat yg diberi. masyaallah. serupa la dengan kata2 the story of ayrien ayana

daudakpe January 19, 2012 at 10:33 AM  

salam, nabi pernah berkata " akan ada umatku mengikut ajaran@telunjuk yahudi sedikit demi sedikit. jadi benarlah ayat diatas nie kita sebenarnya sudah berjaya dipesongkan dari ajaran agama islam sendiri. sedih melihat diri kita dan saudara islam kita yang lain. yahudi sanggup wat apa sahaja untuk menghancurkna kita. jganlah membela dengan kejahatan yang mula meracuni pemikiran org islam kita sendiri. tegakkan agama kita. sekiranya rasullullah masih ada dunia xseperti ini namun ALLAH SWT maha agung dia tentukan segala kejadian di atas muka bumi ini untuk menguji umatnya hanya kita sahaja yang mengenali akan semua ujiannya dan tersedar dengan setiap ujiannya wallahualam.

Anonymous January 24, 2012 at 10:55 PM  

1. Coca-Cola mampu menghakis tulang. Hal ini dapat dibuktikan apabila kita masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari.

2. Coca-Cola digunakan untuk mencuci tandas : Masukkan air Coca-Cola ke dalam mangkuk tandas dan biarkan selama 1 jam. Kemudian anda ‘flush’. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari tindakan ‘citric asid’ yang berada dalam air tersebut.

3. Untuk menghilangkan kesan karat pada bumper kereta jenis chrome: Caranya adalah dengan lap bumper tersebut dengan aluminium foil yang direndam dalam air Coca-Cola. Kesannya karat tersebut akan hilang.

4. Untuk menghilangkan hakisan pada terminal bateri kereta : Tuang saja air Coca-Cola pasti kesan hakisan hilang serta merta.


5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coca-Cola, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit pada pakaian : Letakkan air Coca-Cola ke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang.

7. Coca-cola mempunyai bahan aktif seperti phosphoric asid. Ia mempunyai nilai pH antara 2.8 hingga 3.2 . Ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang kita dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama penyakit osteoporosis.

8. Kandungan gula dalam air Coca-cola bersamaan dengan 18 sudu cawan teh. Kandungan gula yang tinggi ini akan menjurus kepada penyakit Diabetes.

9. Menurut fatwa yang dikeluarkan oleh pejabat agama Islam,oleh kerana kandungan alkohol yang terdapat dalam air Coca-cola,maka adalah haram bagi seorang Muslim meminumnya.

10. Untuk pengetahuan pembaca, Coca-cola diharamkan penjualannya di Israel demi menjaga kesihatan rakyatnya.Jadi, meminum air Coca-cola bukanlah suatu diet yang betul walaupun terdapat Coca-Cola Diet yang dijual di pasaran...xlalu aku nk minom

wanz harry February 4, 2012 at 5:08 PM  

nak minta izin copy paste kat blog saya blh x??? saya akan pastikn keaslian dia.. n creadit tuk blog awak????

Miss Konspirasi February 27, 2012 at 8:46 PM  

jahanam mereka ni..tapi saya memang tak suka minum cola hehe..sbb byk yg kata bahayakan kesihatan..tah ape yg mereka duk bubuh dlm air tue yek sampai israel pon haramkn rakyatnya ambik erm..

Anonymous July 12, 2012 at 11:56 AM  

orang - orang kafir tidak akan memaklumkan pada kita yakni orang islam mengenai rancangan mereka..bodoh lh mereka kalo mereka berbuat demikian..dari dulu lg mereka merancang untuk memusnahkan umat islam..cuma kita, umat islam tidak menyedarinyer..nak2 lagi zaman sekarang, mcm2 telah berlaku terutama skali apa yg telah terjadi pada masjidil al - aqsa..ya, mmg benar,umat islam akhir zaman nie sudah byk yg terpengaruh ngn mereka kerna kurangnyer pengetahuan agama dalam diri sehingga kan hal2 sebegini di anggap remeh sehingga kan apa shj yg dilakukan pihak LAKNATULLAH tu dianggp biasa shj malah menuduh pulak agama cndri cuba mncari isu yang cuba diperbesar2 kan..semoga ALLAH SWT mmberi hidayah pada kamu sumer..nasihat saya pada sumer(termasuk diri saya cndri), agr sentiasa berwaspada dgn dakyah licik pihak mereka.. semoga kita sumer sentiasa dilindungi oleh ALLAH SWT dlm menegakkn ISLAM yang SUCI INI. AMIN...

Anonymous August 23, 2012 at 9:14 PM  

salam..mohon share.. kesimpulannya ni bukan kebetulan..ini mmg penghinaan pada agama islam dan pada nabi muhammad saw..

Anonymous September 26, 2013 at 3:06 PM  

assalam ! pengajarannya umat islam prlu ada jenama minuman sendiri,contoh apa kata.minuman zam zam beperisa,produk muslim lagi diberkati berebut
orang nak,mengalahkan hasil minyak,ya Allah kurniakanlah di bumi malaysia ini sumber air seperti air zam zam amiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin by S abah

Anonymous September 26, 2013 at 3:18 PM  

ingat kan anak2 utk sentiasa syukur
,bila anak tanya kenapa suruh dia tutup mulut tahan nafas...oksigen Allah bagi free sentiasa,jadi sentiasa jiuga kita jgn lupa syukur Alhamdulillah...berpesan atas kebenaran n kesabaran

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP