Akidah Dan Pegangan Kaum Yahudi Laknatullah

>> Sunday, November 15, 2009

Kitab Talmud pegangan Yahudi


Sebenarnya kita agak kurang didedahkan akan pegangan dan akidah orang yahudi laknatullah ini. Mengapa sampai begitu tidak berperikemanusiaan langsung dalam diri mereka dengan apa yang mereka lakukan pada umat Islam di Palestin. Keadaan di sana sebenarnya lebih buruk dan kejam berbanding dengan apa yang kita dapat maklumat dan saksikan di kaca televisyen mahupun media cetak. Saudara-saudara kita di sana sebenarnya dilayan umpama binatang yang langsung tidak bernilai pada pandangan mata puak kufar ini. 

Info yang penulis dapat dinyatakan sebenarnya ada sesetengah saudara-saudara kita di sana dibakar dan disembelih dengan kejam. Hasil itu semua berdasarkan gambar yang diedarkan melalui email. Untuk penulis paparkan di sini sikit kesukaran kerana gambar dalam bentuk slide powerpoint yang dah di convert.

Sepertimana yang kita tahu bangsa yahudi ini juga menganut agama samawi yakni agama wahyu yang diturunkan Allah ke muka bumi. Mereka juga sebenarnya kaum yang paling ramai Nabi Allah utuskan pada mereka tapi mereka ingkar sehingga Nabi juga mereka bunuh. Semua termaktub dalam Al-Quran dan sirah telah menceritakan semua ini sebagai panduan kita agar jangan ambil iktibar dengan apa yang telah dilakukan oleh mereka ini akan agama Allah yang diturunkan pada mereka. Berkaitan dengan agama yahudi ini, penulis bukanlah orang yang ahli untuk dinyatakan dan dihujjahkan di sini. 

Tetapi ingin berkongsi info yang rasa wajar kita ketahui apa isi kandungan kitab rujukan mereka dan akidah mereka sampai langsung tidak berperikebinatangan boleh kita katakan terutama kepada umat Islam di Palestin. Bila mengenangkan akan isu ini, terlintas di hati penulis akan kewajaran juga pemusnahan etnik yahudi oleh Hitler yang kita kenali sebagai tragedy holocaust. Kadang kala terlintas di hati memang patut mereka dilayan sebegitu rupa, walaupun bukan kita menyokong apa yang dilakukan oleh Hitler itu betul caranya tapi dengan apa yang mereka lakukan ini memang patut mereka dilayan sebegitu. 

Kita membenci yahudi ini bukan kerana agama mereka mahupun atas tiket bangsa yahudi itu. Kita memusuhi mereka atas tiket zionis kerana ideologi zionis antarabangsa kini sememangnya kerana kekejaman mereka yang amat keterlaluan terutama kepada umat Islam khususnya. Tapi bukan semua penganut yahudi ini berpegangan sedemikian kerana ada juga segelintir rabai-rabai mereka yang menentang apa yang sedang berlaku ini seperti golongan ortodoks, tetapi mereka ini minoriti sahaja.

Bagi orang Islam kitab rujukan utama adalah Al-Quranul Karim yang kita ambil sebagai panduan dan perlembagaan hidup. Manakala bagu kaum yahudi, kitab panduan mereka ini dinamakan Talmud. Dikatakan yang diturunkan kepada Nabi Musa dan diseleweng oleh rabai-rabai mereka, padahal sama juga seperti Injil yang diturunkan kepada Nabi Isa tetapi telah diseleweng oleh paderi-paderi mereka. Bagi kaum yahudi mereka merupakan kaum pilihan yang dipilih oleh Allah. Manakala kaum yang lain sebenarnya umpama binatang yang tak berharga bagi mereka. Bukan sahaja Islam, tapi juga bangsa yang lain selain yahudi semuanya sama. Inilah pegangan dn akidah kaum yahudi. Antara isi kandungan kitab Talmud ini yang penulis ingat pernah diperkatakan, “Mereka (kaum yahudi) bertanya kepada Tuhan mengapa diciptakan kaum yang lain selain mereka. Maka dijawab Tuhan, mereka diciptakan agar kamu naik atas mereka dan kamu patah riuk tengkuk mereka dan hirup darah mereka dan daging mereka kerana mereka itu halal bagimu diperlakukan.” – begitulah yang penulis ingat-ingat lupa isi kandungan yang mungkin penulis tambah-tambah ikut selera kata penulis sendiri. Tapi isinya agak sama. Di bawah pula isi antara surah-surah boleh kita katakana isi kandungan kitab Talmud dan juga kitab-kitab suci lain yang mereka jadikan panduan.

“Hanya orang-orang Yahudi yang manusia, sedangkan orang-orang non Yahudi bukanlah manusia, melainkan binatang.” 
(Kerithuth 6b hal.78, Jebhammoth 61a)

“Orang-orang non-Yahudi diciptakan sebagai budak untuk melayani orang-orang Yahudi.” 
(Midrasch Talpioth 225)

“Angka kelahiran orang-orang non-Yahudi harus ditekan sekecil mungkin.” (Zohar II, 4b)

“Orang-orang non-Yahudi harus dijauhi, bahkan lebih daripada babi yang sakit.” 
(Orach Chaiim 57, 6a)

“Tuhan (Yahweh) tidak pernah marah kepada orang-orang Yahudi, melainkan hanya (marah) kepada orang-orang non-Yahudi.” 
(Talmud IV/8/4a)

“Di mana saja mereka (orang-orang Yahudi) datang, mereka akan menjadi pangeran raja-raja.” 
(Sanhedrin 104a)

“Terhadap seorang non Yahudi tidak menjadikan orang Yahudi berzina. Bisa terkena hukuman bagi orang Yahudi hanya bila berzina dengan Yahudi lainnya, yaitu isteri seorang Yahudi. Isteri non-Yahudi tidak termasuk.” 
(Talmud IV/4/52b)

“Tidak ada isteri bagi non-Yahudi, mereka sesungguhnya bukan isterinya.” 
(Talmud IV/4/81 dan 82ab)

“Orang-orang Yahudi harus selalu berusaha untuk menipudaya orang-orang non Yahudi.” 
(Zohar I, 168a)

“Jika dua orang Yahudi menipu orang non-Yahudi, mereka harus membahagi keuntungannya.” 
(Choschen Ham 183, 7)

“Tetaplah terus berjual beli dengan orang-orang non-Yahudi, jika mereka harus membayar uang untuk itu.” 
(Abhodah Zarah 2a T)

“Tanah orang non-Yahudi, kepunyaan orang Yahudi yang pertama kali menggunakannya.” 
(Babba Bathra 54b)

“Setiap orang Yahudi boleh menggunakan kebohongan dan sumpah palsu untuk membawa seorang non-Yahudi kepada kejatuhan.” 
(Babha Kama 113a)

“Kepemilikan orang non-Yahudi seperti padang pasir yang tidak dimiliki; dan semua orang (setiap Yahudi) yang merampasnya, berarti telah memilikinya.” 
(Talmud IV/3/54b)

“Orang Yahudi boleh mengeksploitasi kesalahan orang non-Yahudi dan menipunya.” 
(Talmud IV/1/113b)

“Orang Yahudi boleh mempraktikkan riba terhadap orang non-Yahudi.” 
(Talmud IV/2/70b)

“Ketika Messiah (Raja Yahudi Terakhir atau Ratu Adil) datang, semuanya akan menjadi budak-budak orang-orang Yahudi.” 
(Erubin 43b)'

Kita nilailah sendiri dengan apa yang telah dinyatakan di sini mengapa permusuhan kita yakni umat Islam dengan bangsa yahudi ini tak akan boleh untuk berdamai sampai hari kiamat nanti. Tapi yakinlah bahawa Islam pasti akan beroleh kejayaan kelak di masa hadapan di mana ketika itu umat Islam akan terus menerus mencari siapa dan di mana sahaja orang yahudi agar mereka dibunuh hatta mereka bersembunyi di belakang pokok mahupun batu sekalipun akan diberitahu mereka di situ kecuali satu pokok yang menyebelahi mereka. Janji Allah dan Rasul itu pasti akan terserlah kebenarannya nanti, InsyaAllah.

6 comments:

pdaus July 19, 2011 at 11:33 PM  

Better belajar akidah islam kemudian amalkan semua sunnah nabi.Kejayaan milik kita.Orang yahudi akan takut pada kita apabila pegangan kita kuat dengan Quran dan sunnah..

Anonymous February 4, 2012 at 12:24 PM  

tak jauh dari ajaran islam

Anonymous March 28, 2012 at 11:22 PM  

nik aziz ckp bole bekerjasama dgn yahudi mcm mna pulak tu??

Anonymous July 24, 2012 at 10:18 PM  

Anonymoud feb4. Sapa kata tak jauh...
Ajaran diatas....evil dan merosakan umst manusia. Nyata diselewenh. Tuhan itu maha indah sudah pasti apa yg dinyatakan dlm kitab itu....sdalah palsu dan buatan dan penulisan manusia. Kalu anda oranng bijak cuba kaji....kitab anda yg asal..kitab tua vs yg diatas.....

Anonymous July 24, 2012 at 10:23 PM  

Anonymous jul24. Saya hrp awak ini melihat berita..dr kedua2 pihak sblum berkata. Tmbahan lg spt yg dinyatakan diatas yahudi ada bnyak pecahan.....

topwoman August 20, 2012 at 10:58 AM  

Insyallah..Islam akn bangkit satu hari nnt menentang kekejaman mereka
http://topwomanenterprise.webs.com

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP