Purim: Pesta Mabuk Yang Digalakkan Penganut Yahudi

>> Wednesday, March 21, 2012

Mungkin tidak ramai yang tahu bahawa setiap tahun para penganut agama Yahudi akan menyambut perayaan Purim yang membenarkan mereka mengambil minuman keras sehingga mabuk.

Lebih teruk lagi, pesta mabuk tersebut turut membenarkan para rabbi dan ketua-ketua agama mereka mabuk dan digalakkan meminum minuman keras sehingga lupa diri.

Purim merupakan satu perayaan bagi memperingati kisah dua tokoh mereka Mordecai dan Permaisuri Esther yang menyelamatkan bangsa Yahudi dari menjadi mangsa pembunuhan besar-besaran oleh Kerajaan Parsi di bawah pemerintahan Raja Ahasuerus (Xerxes I).

Mordecai dan Permaisuri Esther
 
Perayaan yang sebelum ini disambut pada setiap hari ke-14 Adar mengikut kalender Hebrew itu kini dipercayai hanya disambut pada hari ke-15 mengikut bulan Hebrew yang sama oleh golongan Yahudi yang tinggal di Jurusalem atau lebih kenali sebagai Baitul Maqdis di Palestin.

Islam melarang keras umatnya meminum minuman yang memabukkan ekoran kesannya yang membawa lebih banyak keburukan berbanding kebaikan.

Di antara riwayat ada yang menceritakan bagaimana seorang ahli sufi yang terpedaya dengan minuman keras sehingga mendorong beliau berzina dan kemudiannya membunuh seorang pelacur kerana takut dosanya diketahui umum. Berikut adalah beberapa keping gambar perayaan Purim yang disambut di sebuah rumah ibadat Yahudi dan sambutan di jalanan di sekitar Jurusalem.
 






































23 comments:

yusuflaili(Goku) March 21, 2012 at 10:16 AM  

syurga dunia!!.

nurmisnan March 21, 2012 at 11:06 AM  

hmmmm.... tak lama ler tuh..

taufiq March 21, 2012 at 11:07 AM  

Mabok dek minom arak di dunia..
akhirnya neraka perhentian seterosnya..

Anonymous March 21, 2012 at 11:45 AM  

Rupa-rupa Yahudi Ashkenazi Khazar kripto convert dari east europa yg dah mabuk teruk mengalahkan pemabuk night club

Rabai-rabai zionis iluminati menyesatkan goyim-goyim pemuda2 yahudi zionis

Bangsa pilihan konon

Bangsa pilihan Satan
Bangsa pilihan Antikristus

Sri Niarti March 21, 2012 at 2:22 PM  

ihh, manusia-manusia najis....menjijikan.

Anonymous March 24, 2012 at 6:41 PM  

Al-Quran dah cerita semuanya..cumanya perkara ni adalah bukti bagi kita pada hari ini agar bertambah iman terhadap isi quran yang dibawa oleh Nabi SAW..

Anonymous March 28, 2012 at 3:55 PM  

lagi byk korang mabuk lagi bagus..biar mapuh kene bedil

Anonymous April 4, 2012 at 7:18 PM  

Rabbi hisap ganja masuk neraka bersama bob Marley..hahaha

Anonymous April 11, 2012 at 1:13 AM  

Bagus... semoga yahudi terus sesat.

Anonymous June 15, 2012 at 11:36 AM  

Ini rahib2 bangsa Yahudi lepas gian selama ini 'haram' bila sampai hari ni jadi 'halal' pulak. Lawak betul!

Nasib baik dalam Islam tiada ajaran macam ini, kalau tidak, jadi agama caca-merba (sekejap haram sekejap halal pulak- lama2 umat jadi biul)

Ini menunjukkan Islam agama yang suci dan benar bagi manusia yang berakal waras.....

SerpentineZealot July 23, 2012 at 3:53 AM  

astaghfirullahalzim...

kalau lah mereka kenal allah...

The Fakhirin September 21, 2012 at 10:00 AM  

sbb tu mereka mengagunggkan setan...fap yahudi

Anonymous October 10, 2014 at 3:23 PM  

Elok sebar gambar2 Yahudi Mabuk Gila nii keseluruh dunia esp. Amerika supaya mrk tahu dgn siapa mrk sebenarnya berkawan!. Kasihan.. Rakyat Palestin juga yg jd korban/kambing hitam mrk..

Unknown November 21, 2015 at 8:22 PM  

Allay, the process consists of scholar than pandurate photos. It takes a elaborated action to finish the kindhearted of occurrence illustrated by photos, and before you superior to someone the organization, it is important to associate what you present bonk to go complete to vary your after-photo getting someone adscititious.For more ==== >>>>>> http://guidemesupplements.com/derma-breast-lift/
Derma Breast Lift

IBU TUTI TKI SINGAPUR August 15, 2016 at 9:29 PM  

SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

Unknown January 2, 2017 at 10:11 PM  

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

K Ain May 1, 2018 at 3:23 PM  

Pd pdgan sy.....Yahuds tu sengaja mnunjukkan pesta ni, agar ramai yg trpengaruh krn para rabbi diorg pun bleh brpesta...peringatan pd diri, kluarga sy juga para pemuda muslim semua krn kita mmerlukn kualiti anda...nilai dgn mata hati anda.😊

Vini Sya Pitri March 11, 2019 at 9:12 PM  

Yuk segera join di KHARISMAPOKER situs poker terpercaya, teraman dan tercepat. Pelayan terbaik dan tercepat oleh CS yang berpengalaman dan ONLINE 24 jam

PROMO TERBARU KHARISMA POKER:

* Bonus Referral 20% Seumur Hidup
* Bonus Turnover 0,5% Setiap Harinya

KEUNGGULAN KHARISMA POKER:

* SEMUA BANK KAMI ONLINE 24 JAM !!
* NO ROBOT & ADMIN
* 100% Fair Play Member Vs Member
* Proses Withdraw & Deposit Tercepat
* Customer Service yang baik, ramah dan cantik.

MELAYANI TRANSAKSI VIA BANK :

* BCA
* BNI
* BRI
* MANDIRI
* DANAMON

Dengan syarat minimal deposit hanya Rp 20.000 !!

PENDAFTARAN GRATIS HANYA DENGAN MENGISI DATA DI : Link Alternatif; kharismacash.com

SITUS POKER ONLINE TERPERCAYA
http://kharismawin.org

Siap Melayanani Anda 24 jam
Bonus REFERRAL 20% setiap minggunya (seumur hidup)
Bonus CASHBACK 0.3- 0,5% setiap hari
Contact resmi kharismaPoker :


LIVE CHAT ; DISINI
Telp :+85587983703
BBM ; khpk02
WA : +85587983703
LINE ; khpk02

DISINI

Blogger February 26, 2020 at 5:38 AM  

Water Hack Burns 2lb of Fat OVERNIGHT

Well over 160,000 women and men are trying a easy and SECRET "liquids hack" to lose 2 lbs each night as they sleep.

It is painless and it works every time.

Just follow these easy step:

1) Hold a drinking glass and fill it half the way

2) And now follow this weight loss hack

and you'll be 2 lbs lighter when you wake up!

Unknown February 26, 2020 at 7:23 AM  

If you're looking to lose pounds then you absolutely need to get on this totally brand new custom keto meal plan diet.

To create this keto diet service, licenced nutritionists, fitness couches, and cooks joined together to provide keto meal plans that are efficient, decent, money-efficient, and fun.

Since their first launch in early 2019, thousands of clients have already completely transformed their body and health with the benefits a great keto meal plan diet can offer.

Speaking of benefits: in this link, you'll discover 8 scientifically-tested ones provided by the keto meal plan diet.

Blog27999 March 2, 2020 at 12:19 PM  

Do this hack to drop 2lb of fat in 8 hours

Well over 160000 women and men are trying a easy and secret "liquids hack" to drop 1-2lbs each night while they sleep.

It's easy and it works with anybody.

Here are the easy steps for this hack:

1) Hold a glass and fill it up half glass

2) Now do this weight loss HACK

and you'll be 1-2lbs lighter the very next day!

Blogger March 2, 2020 at 2:49 PM  

Did you know there is a 12 word sentence you can communicate to your crush... that will trigger deep feelings of love and instinctual attractiveness for you deep within his heart?

Because hidden in these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's instinct to love, please and protect you with his entire heart...

12 Words Will Fuel A Man's Love Response

This instinct is so hardwired into a man's genetics that it will make him work harder than ever before to to be the best lover he can be.

Matter of fact, fueling this influential instinct is absolutely important to achieving the best ever relationship with your man that as soon as you send your man a "Secret Signal"...

...You'll soon notice him open his soul and mind for you in such a way he's never experienced before and he will see you as the only woman in the universe who has ever truly fascinated him.

Hellen666 April 27, 2023 at 3:18 AM  

Testimoni saya tentang bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin tahu orang yang ingin menyertai Illuminati hebat sebagai ahli hebat Illuminati yang mahukan saya sebagai ahli hebat. Namanya ialah Lord Felix Morgan. Bantu saya memulihkan hidup saya dari peringkat kematian. Dilepaskan selepas kira-kira 5 tahun dan enam bulan. Selepas dikhianati oleh begitu ramai ahli Illuminati. Selama bertahun-tahun saya putus asa dan kewangan di lapangan. Tetapi pada suatu hari ketika melayari internet, saya terjumpa posting oleh Ahli Besar Illuminati Lord Felix Morgan dan mengatakan bahawa jika anda adalah salah seorang ahli Illuminati yang hebat, anda boleh menjadi terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup. Saya menghubunginya dan saya menerangkan segala-galanya kepadanya dan dia mengesyorkan pendaftaran yang digunakan dan saya membayar ahli besar untuk memulakan saya dan saya telah dimulakan ke dalam World Order of the Illuminati. Selepas itu, mereka memberikan saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa selepas permulaan ahli baharu akan diberi ganjaran wang tunai sebanyak $1,000,000. Dengan bantuan Lord Felix Morgan. Saya telah dimulakan sepenuhnya sebagai ahli penuh Illuminati. Jika nasihat anda ialah anda pernah mencuba penipu sebelum ini atau sedang, terpulang kepada saya untuk membantu anda menyertai jadi cuba Lord Morgan. Ini adalah peluang terbaik anda untuk menjadi apa yang anda inginkan dalam kehidupan masa depan anda. Hubunginya melalui WhatsApp (+2348056051569) atau e-mel: (Illuminatiofficial565@gmail.com)

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP