Purim: Pesta Mabuk Yang Digalakkan Penganut Yahudi

>> Wednesday, March 21, 2012

Mungkin tidak ramai yang tahu bahawa setiap tahun para penganut agama Yahudi akan menyambut perayaan Purim yang membenarkan mereka mengambil minuman keras sehingga mabuk.

Lebih teruk lagi, pesta mabuk tersebut turut membenarkan para rabbi dan ketua-ketua agama mereka mabuk dan digalakkan meminum minuman keras sehingga lupa diri.

Purim merupakan satu perayaan bagi memperingati kisah dua tokoh mereka Mordecai dan Permaisuri Esther yang menyelamatkan bangsa Yahudi dari menjadi mangsa pembunuhan besar-besaran oleh Kerajaan Parsi di bawah pemerintahan Raja Ahasuerus (Xerxes I).

Mordecai dan Permaisuri Esther
 
Perayaan yang sebelum ini disambut pada setiap hari ke-14 Adar mengikut kalender Hebrew itu kini dipercayai hanya disambut pada hari ke-15 mengikut bulan Hebrew yang sama oleh golongan Yahudi yang tinggal di Jurusalem atau lebih kenali sebagai Baitul Maqdis di Palestin.

Islam melarang keras umatnya meminum minuman yang memabukkan ekoran kesannya yang membawa lebih banyak keburukan berbanding kebaikan.

Di antara riwayat ada yang menceritakan bagaimana seorang ahli sufi yang terpedaya dengan minuman keras sehingga mendorong beliau berzina dan kemudiannya membunuh seorang pelacur kerana takut dosanya diketahui umum. Berikut adalah beberapa keping gambar perayaan Purim yang disambut di sebuah rumah ibadat Yahudi dan sambutan di jalanan di sekitar Jurusalem.
 






































18 comments:

yusuflaili(Goku) March 21, 2012 at 10:16 AM  

syurga dunia!!.

NurMisnan March 21, 2012 at 11:06 AM  

hmmmm.... tak lama ler tuh..

Sebutir Pasir March 21, 2012 at 11:07 AM  

Mabok dek minom arak di dunia..
akhirnya neraka perhentian seterosnya..

Anonymous March 21, 2012 at 11:45 AM  

Rupa-rupa Yahudi Ashkenazi Khazar kripto convert dari east europa yg dah mabuk teruk mengalahkan pemabuk night club

Rabai-rabai zionis iluminati menyesatkan goyim-goyim pemuda2 yahudi zionis

Bangsa pilihan konon

Bangsa pilihan Satan
Bangsa pilihan Antikristus

Sri Niarti March 21, 2012 at 2:22 PM  

ihh, manusia-manusia najis....menjijikan.

Anonymous March 24, 2012 at 6:41 PM  

Al-Quran dah cerita semuanya..cumanya perkara ni adalah bukti bagi kita pada hari ini agar bertambah iman terhadap isi quran yang dibawa oleh Nabi SAW..

Anonymous March 28, 2012 at 3:55 PM  

lagi byk korang mabuk lagi bagus..biar mapuh kene bedil

Anonymous April 4, 2012 at 7:18 PM  

Rabbi hisap ganja masuk neraka bersama bob Marley..hahaha

Anonymous April 11, 2012 at 1:13 AM  

Bagus... semoga yahudi terus sesat.

Anonymous June 15, 2012 at 11:36 AM  

Ini rahib2 bangsa Yahudi lepas gian selama ini 'haram' bila sampai hari ni jadi 'halal' pulak. Lawak betul!

Nasib baik dalam Islam tiada ajaran macam ini, kalau tidak, jadi agama caca-merba (sekejap haram sekejap halal pulak- lama2 umat jadi biul)

Ini menunjukkan Islam agama yang suci dan benar bagi manusia yang berakal waras.....

SerpentineZealot July 23, 2012 at 3:53 AM  

astaghfirullahalzim...

kalau lah mereka kenal allah...

faizfakhirin September 21, 2012 at 10:00 AM  

sbb tu mereka mengagunggkan setan...fap yahudi

Anonymous October 10, 2014 at 3:23 PM  

Elok sebar gambar2 Yahudi Mabuk Gila nii keseluruh dunia esp. Amerika supaya mrk tahu dgn siapa mrk sebenarnya berkawan!. Kasihan.. Rakyat Palestin juga yg jd korban/kambing hitam mrk..

IBU PUSPITA June 22, 2015 at 3:01 AM  

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Amellia Christine October 28, 2015 at 11:29 AM  

artikelnya sangat menarik dan nggak ngebosenin saat di baca, makasih yah. ditunggu juga nih kunjungannya di blog aku.
OBAT ALZHEIMER PALING AMAN
Salam blogger Indonesia !!!

anais giada November 21, 2015 at 8:22 PM  

Allay, the process consists of scholar than pandurate photos. It takes a elaborated action to finish the kindhearted of occurrence illustrated by photos, and before you superior to someone the organization, it is important to associate what you present bonk to go complete to vary your after-photo getting someone adscititious.For more ==== >>>>>> http://guidemesupplements.com/derma-breast-lift/
Derma Breast Lift

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN July 17, 2016 at 7:35 AM  

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

Unknown July 21, 2016 at 4:02 PM  

Salam para POKERMANIA....
Dalam Event Ulang Tahun Poker99.net situs poker online terbaik & terpercaya mengadakan
Hot Promo Poker99.net Edisi Ramadhan :
- Bonus Extra Deposit 10% ( Max 50Ribu )
- Dalam 1 hari bonus hanya di berikan 1 kali
- Maksimal bonus yang di berikan 50.000 / hari
- Pengambilan bonus harus di konfirmasi ke live chat terlebih dahulu
- Minimal turn over harus mencapai 3x dari nilai deposit anda
NB : jika ada terdapat unsur kecurangan maka bonus akan kami tarik kembali

Mari segera daftarkan diri anda dan nikmati bonus deposit nya setiap hari :)
LINK >>> http://poker99.co/

Jangan Lupa Memberitahukan Promo Menarik ini kepada Kerabat Anda.
Silakan hubungi kontak kami di :
WEB : http://poker99.net/
LINK ALTERNATIF : http://kartu99.net/
LIVECHAT : http://bit.ly/1TTxFqq / http://bit.ly/1WCbo4A
FB : http://bit.ly/1TP3NJ2
PiN BB : 5C0356AE
WA : +669 8314 500
YM : Poker99_cs1

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP