Pembangunan Mekah Dan Kedatangan Dajjal

>> Monday, September 5, 2011

Pembangunan Mekah

Mekah adalah tempat lahirnya Nabi Muhammad saw dan tempat terletaknya Kaabah yang menjadi kiblat umat Islam yang kini sedang mengalami pembangunan komersial yang terhebat dalam sejarah. Beratus-ratus buah bangunan sedang dalam pembinaan tanpa meninggalkan sedikitpun sejarah dan binaan asal dari Rasulullah, para sahabat dan kesemua tinggalan Khilafah Rashidin dan apatah lagi Khilafah Othmaniyyah.

Tinggalan Kubu Ajyad dari zaman Othmaniyyah pada abad ke 18 merupakan kubu yang dibina untuk mempertahankan Mekah pada masa itu telah diratakan tanpa sebarang kesan. Dengan satu malam sahaja bukit yang menempatkan kubu tersebut telah diratakan untuk pembinaan menara Abraj Al Bait. Begitu juga seluruh penduduk yang mendiamai kawasan tersebut telah dipindahkan ke pinggir-pinggir Mekah dan bandar-bandar yang berdekatan. Kawasan yang dulunya adalah bersejarah dalam tamadun Islam akan bertukar menjadi pusat membeli belah yang terhebat, hotel termasyhur dan kediaman mewah.


Kubu Ajyad sedang dimusnahkan

Pembangunan di tapak Kubu Ajyad

Apakah Hijaz yang dikuasai Raja Badwi itu adalah milik beliau sepenuhnya. Apakah tujuan pembangunan besar-besaran itu untuk kebaikan umat Islam? Gabenor Mekah, Putera Khaled Al Faisal sering melaung-laungkan menjadikan Mekah bandar abad 21, menukar destinasi ibadat haji ini kepada bandar contoh dari segi pembangunan dan pemodenan. Mereka berpegang dengan fatwa tempat tinggalan Rasulullah dan sahabatnya adalah bidaah tapi peliknya membawa masuk pengaruh yahudi di Mekah dan Madinah, telah memusnahkan semua sejarah dan senibina yang telah di asaskan oleh Rasulullah s.a.w dan sahabat.

Pembangunan Mekah sepatutnya dikongsi bersama oleh umat Islam bukan dibolot oleh dinasti Raja Badwi sahaja. Setidak-tidaknya umat Islam tidak terbeban dengan kewangan yang tinggi bagi menunaikan rukun Islam yang kelima itu. Tetapi motif sebenar pembangunan tersebut seperti yang terjadi adalah kerana dorongan keuntungan kepada suku sakat Raja Badwi semata-mata.

Keakraban yang menjadi tanda tanya

Pembangunan di Mekah menyebabkan harga tanah melonjak lebih dua puluh kali ganda sejak sepuluh tahun lepas kepada purata $70,000 per meter persegi dan harga apartment sekurang-kurangnya $3 juta. Akibat dorongan mendapatkan keuntungan semata-mata, pemaju pembinaan tidak memberikan keutamaan kepada keperluan sebenar jemaah haji (tidak seperti didakwa pemerintah). Kesemua pembangunan setakat ini hanya menumpukan kepada keperluan golongan berada dan hartawan, daripada gedung membeli belah ternama, restoran terkenal berada dalam mall hinggalah hotel-hotel berjenama antarabangsa (yang dikuasai Yahudi) yang mengenakan caj sekurang-kurangnya $700 semalaman. Umat Islam amat berkira untuk berbelanja supaya tidak terbeli barangan buatan Yahudi tapi rupanya di Mekah uamt Islam berbelanja tanpa had di gedung-gedung dan hotel-hotel milik Yahudi. Siapakah yang menggadaikan tanah suci dan kiblat umat Islam ini? Inilah tahap umat Islam sekarang ini yang tergambar oleh Rasulullah s.a.w ketika hampir wafatnya beliau, ya ummati, ya ummati.

Antara mercutanda terbaru ialah pembinaan Menara Abraij Al Bait (menara Jam) atau Fairmont Tower merupakan pembangunan yang merangkumi Masjidil Haram itu sendiri. Komplek menara tersebut mempunyai keluasan lantai 15.6 juta kp adalah terbesar di dunia dan menaranya adalah antara tertinggi didunia. Binaan pencakar langit akhir zaman seperti yang di beritahu oleh Rasulullah yang dibina oleh kaum badwi adalah betul-betul berada di hadapan Kaabah.

Kemewahan di dalam Abraij Al Bait

Abraij Al Bait merupakan penswastaan komersial yang terbesar didunia. Ia dibiayai sepenuhnya oleh Saudi Binladen Group (SBG), dan diberi kontrak selama 25 tahun untuk menguruskan komplek tersebut. Sebahagian akan disalurkan kepada Wakaf Malik Abdul Aziz tetapi SBG mempunyai hak terhadap keuntungan selepas tamat tempoh penswastaan selama 25 tahun.

Sebelum ini umat Islam di warwarkan menara tertinggi ini akan menempatkan jam terbesar didunia yang akan menjadi kemegahan umat Islam dan bilik-bilik penginapan akan dibuka untuk pelaburan umat Islam seluruh dunia. Tetapi sebenarnya kesemuanya sebanyak 1005 bilik telah diserahkan kepada rangkaian hotel antarabangsa Yahudi, Fairmont hotel. Rangkaiannya meliputi kasino di Monte Carlo hingalah Tel Aviv. Fairmont hotel ini diasaskan oleh Benjamin Swig seorang banker dan aktivis Yahudi di San Francisco pada tahun 1945. Dia merupakan tokoh Yahudi dan termasuk dalam senarai tokoh Yahudi paling berpengaruh.

Benjamin Swig

Siapakah penduduk Madinah yang menjadi pengikut Yahudi dan bersama Dajjal?

Diriwayatkan dari Aisyah radhiyallahu ‘anha:

“Rasulullah masuk ke kamarku dalam keadaan aku sedang menangis. Beliau berkata kepadaku: ‘Apa yang membuatmu menangis?’ Aku menjawab: ‘Saya mengingat perkara Dajjal maka aku pun menangis.’ Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam berkata: ‘Jika dia keluar sedang aku masih berada di antara kalian nescaya aku akan melindungi kamu. Jika dia keluar setelah aku mati maka ketahuilah Rabb kamu tidak buta sebelah. Dajjal keluar bersama orang-orang Yahudi Ashbahan hingga datang ke Madinah dan berhenti di salah satu sudut Madinah. Madinah ketika itu memiliki tujuh pintu, setiap celahnya ada dua malaikat yang berjaga. Maka keluarlah orang-orang jahat dari Madinah mendatangi Dajjal ….” 
(HR. Ahmad, Abdullah bin Ahmad, Ibnu Hibban. Asy-Syaikh Al-Albani rahimahullahu berkata: Sanadnya shahih)

8 comments:

Ahmad Ahmil Mohd Zainuddin September 5, 2011 at 6:04 PM  

lâ hawla wa lâ quwwata illâ bi Allâh.. Semoga kita dilindungi dari segala godaan duniawi dan semoga iman kita kekal dalam mencari Redha Allah di akhirat kelak..

Anonymous September 5, 2011 at 11:07 PM  

saya merasakan seolah2 mereka nak meruntuhkan kaabah,tapi tak ada satu pun hadith nabi yang mengatakan kaahah akan diruntuhkan pada akhir zaman,dalam hati mereka membuak2 untuk melakukan nya...

Anonymous September 6, 2011 at 12:24 PM  

Sahabat saya baru pulang dr mengerjakn umrah Ramadhan baru2 ini.Amat mengejutkan saya dgn berita bhw sudah terdapat aktiviti pelacuran di hotel2 5 bintang disekeliling Kaabah.mereka dtg dr M'sia, Indon, Thai, filipina menggunakan visa umrah.nampaknya Yahudi memang ada agenda mereka sendiri di bumi suci ini.

The Black Jubah September 6, 2011 at 11:35 PM  

Ya Allah selamatkanlah kami dan anak cucu kami dari kesesatan.

alayubiblackflag.blogspot October 2, 2011 at 9:59 PM  

perancangan Dajjal sungguh licik dan profesional..macam sama jer dengan jalan cerita Transformer 3..kaum badwi ni jadi proksi sahaja..bila tercapai hasrat mereka,..di tendangnya raja Mat Arab..melalui hutang..kalau kes pelacuran tu keliling kaabah bermakna dia orang ni menggalakkan syaitan berlegar dengan melalui tenaga negatif yang di cas kan..makin kurang lah cas positif dari tawaf tadi...(Kalau cerita transformer,black hole/stargate)..genius dia orang ni..tetapi ingat dia orang tak mampu menandingi janji Allah..Janji Allah akan tiba...

fatin_atin91 November 11, 2011 at 2:21 PM  

masyallah.... semoga kita sume umat islam terhindar dari tipu muslihat org2 yg ingin memusnahkan agaman kite..amin

cayrul August 28, 2012 at 6:05 AM  

Org Yahudi nak jadikan Mekah spt zaman jahiliyah...

Anonymous December 18, 2012 at 7:03 PM  

assalam..mintak izin share artikel ini

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP