Yahudi Menipu Kita

>> Thursday, December 16, 2010

Bijak sungguh yahudi memperdayakan kita umat Islam, mereka suruh kita minum susu lembu buatan mereka, tapi mereka minum susu kambing, mereka minum apa yang diminum oleh Nabi kita Muhammad SAW.

Mengapa kita tidak ikut nabi kita, kita ikut orang yahudi tapi ternyata mereka mengikut apa yg nabi kita makan dan minum. Teruskan membongkar kebijaksanaan yahudi menipu umat Islam...

Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah: 

"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu.. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil" 

Antara 'barangan mereka' yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita. 

1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini. 

2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi dit tangan mereka.

3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol. 

4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans. 

5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat , contohnya coke dan maggi . Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi) . Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.


6 . Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal ni gak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wani ta. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas. 

12 comments:

living@seed December 16, 2010 at 4:19 PM  

LIKE THIS...............

farouk December 16, 2010 at 7:22 PM  

Orang Islam start minum kopi abad ke 15.

Time tu dah zaman Turki Uthmaniyah.

Jangan pandai2 buat hadis palsu.

syafiq_walcott89 December 17, 2010 at 1:09 AM  

bgus2...suke ini artikell...

Muhammad December 17, 2010 at 9:07 PM  

Ada fakta yg betul, tapi ada juga fakta yang salah.. contoh mengenai kopi tadi..

Dan pandangan saya mengenai teori-teori konspirasi?

Dan kebanyakan mereka hanya mengikuti sangkaan, dan sangkaan tidaklah berguna sedikit pun terhadap yang benar. Sesungguhnya Allah mengetahui apa yang mereka kerjakan.

(Yunus 10 : 36)

Sebenarnya Kami melemparkan yang haq (Kebenaran) kepada yang batil (tidak benar) lalu yang hak itu menghancurkannya, maka seketika itu (yang batil) lenyap...

(Al-Anbiya 21 : 18)

Dan Kami turunkan (Al-Quran) itu dengan sebenarnya dan (Al-Quran) itu turun dengan (membawa) kebenaran. Dan Kami mengutus engkau (Muhammad), hanya sebagai pembawa berita gembira dan pemberi peringatan.

(Al-Kahf 18 : 105)

Katakanlah (Muhammad), "Tidak akan menimpa kami melainkan apa yang telah ditetapkan Allah bagi kami. Dialah pelindung kami dan hanya kepada Allah bertawakallah orang-orang yang beriman"

(At-Taubah 9 : 51)

Dan jika mereka hendak menipumu, maka sesungguhnya cukuplah Allah (menjadi pelindung) bagimu. Dialah yang memberikan kekuatan kepadamu dengan pertolongan-Nya dan dengan (dukungan) orang-orang mukmin.

(Al-Anfal 8 : 62)

Secara keseluruhannya, ada fakta di sini yang benar, dan ada juga yang meragukan, dan ada juga yang boleh dikatakan sebagai salah.. Sebagai berhati-hati, saya mengucapkan terima kasih atas perkongsian maklumat saudara, tapi saya tidak mengesahkan kebenaran semua fakta yang dipaparkan.

Dan seperti yang saudara sebut.. “Janganlah kamu membenarkan atau menyalahkan apa yang kamu tidak tahu!” Cukuplah al-Quran dan Sunnah sebagai panduan dan penyelamat.. Wallahu a'lam. Sekadar pandangan dari ana yang masih miskin dengan ilmu. Semoga Allah memberkati kita semua.

dinosaur May 7, 2011 at 4:18 PM  

kopi ada kebaikan dan keburukan nya.. mmg ternyata bahawa orang putih suka minum kopi.. jikalau dilihat dalam cerita pun.. minuman pagi mereka adalah kopi...
adakah benar ianya minuman kegemaran nabi.. ada seorang sahabat saya mengatakan perkara yang sama.. bahawa kopi itu lagi elok dari soya.. jadi persoalan.. siapa yang benar??

Anonymous May 12, 2011 at 4:07 PM  

Yahudi cakap makan tahi buruk.. takkanlah korang akan cakap Yahudi tipu, dan mula makan tahi pulak..

damprutera May 27, 2011 at 1:36 AM  

Mentaliti kita (yang mungkin telah disemat oleh mereka sendiri) sekarang mendorong kita mengikut 'majoriti', 'globalisasi' dan 'budaya jean'. Umum tahu budaya global/jean di dibentuk oleh mereka.
Kita bukan ikut dia, kita ikut cakap dia (sbb kita ikut cakap orang, terutama dari Barat).
Afdhalnya kita ikut kata Rasulullah SAW, tetapi mentaliti kita (yang mungkin telah disemat oleh mereka sendiri) tidak lagi seperti dahulu...

Ada siapa nak tolak ahli?

Eugene Noah June 1, 2011 at 10:05 PM  

Saudaraku yang pasti ada kebaikan dan keburukan produk yahudi .contohnya microsoft office saya yakin anda juga mengunakanya..kalau anda betul percaya yahudi jahil anda harus berhenti mengunakan produck mereka..begitu juga mcdonald saya percya org muslim plaing ramai kunjung McD..mengenai coffee pula, tidak terdapat banyak keburukannya dalam sains.coffe adalah anti-oksida yang baik, cuma keburukanya adalah gigi akan mjdi kuning dan mulut berbau.saya nasihatkan saudara jangan terlalu taksub dengan kajian saudara..kerana pembaca boleh menyimpang dari akidah..ikhals dari saya

rindu_jihad June 2, 2011 at 8:27 AM  

salam..yg pasal soya tu..nk tnye..tempe dibuat dr soya kn? xbgus jgk la ea? skdr ingin bertanya..terima kasih..:)

Anonymous June 8, 2011 at 3:42 AM  

salam..

penulis...boleh keluarkan dalil drpd hadis berkenaan dengan rasulullah minum kopi, daging kambing, dan madu?

saya rasa klau apa2 perkara yang hendak disandarkan kpd rasulullah s.a.w maka hendaklah disertakan dalil yang sahih..tindakan penulis dengan hanya memaklumkan tanpa memberi bukti sumber kenyataan tersebut adalah satu tindakan tidak bertanggunggjawab..klau kenyataan anda itu salah, anda telah berdusta atas nama rasulullah..jadi hati2 dalam menukil kenyataan.

-Mohamed Aiezad-

Anonymous June 15, 2011 at 10:02 PM  

ye betul tu. jika artikel ini benar, lagi elok kalau dapat disertakan dengan sumber sebagai bukti yang sahih. tapi kadang bukan semua barang yang dorang buat tak bagus. ada pros and cons. contoh, komputer, internet. golongan dorang ni yang first cipta dan skang ni kita pon pakai untuk keje, belajar, dakwah dan etc. aku rasa better kita gunakan ilmu dorang, fahami dan kuasai untuk tentang dorang. belajar ilmu barat mcm dorg belajar ilmu islam. dan pada masa sama kita jgn abaikan Alquran dan hadis sebagai sumber utama kita umat islam. sekian..

Ahmad

Salhah Suhot July 20, 2011 at 10:33 PM  

rasulullah minum kopi?erm..erm...x pernah dengar pun..mungkin yang dimaksudkan adalah habbatus sauda kot.

tapi makanan sunnah nabi yg sahih betul adalah madu,kurma,susu kambing,minyak zaitun dan habbatus sauda.

sebenarnya daging kambing memang kurang lemak dan kolestrol berbanding daging lembu.khasiat susu kambing pula adalah yang paling hampir dengan susu ibu.fikir2 lah, alternatif mana lebih baik untuk keluarga nanti.

soya tu saya ada baca juga dulu,rasanya betul la info tu.sebab dulu adik saya masa kecik2 mak bagi susu formula soya.masa kecik dia berisi.dah besar asyik ada masalah kesihatan je.soya yang betul2 selamat kita makan cuma soya yang dah jadi tofu dan tempe.sebab enzim bahaya tu dah tertapai.

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP