Pembongkaran Konspirasi Pembunuhan Muammar Gaddafi

>> Wednesday, February 15, 2012

Muammar Gaddafi

Pemimpin Libya yang digelar "Iron Fist" Oleh pemimpin barat yang di kepalai oleh Obama telah pun 'terkorban' dalam peperangan yang berlarutan selama 8 bulan. 'Mayatnya' pula telah dimalukan di hadapan orang ramai dan di letakkan di dalam pasar raya. Muammar Gaddafi telah memerintah Libya selama 42 tahun tetapi inilah harga yang dibayar oleh NATO, UN terhadap beliau. Dan selama 42 tahun ini, sebahagian media barat telah mengecop Muammar Gaddafi adalah pemimpin Islam yang tidak membawa apa-apa kebaikan dan perubahan kepada rakyat Libya.

Amerika pula mahu menjadi hero, kononnya Amerika sahajalah negara yang mengaplikasikan demokrasi, negara Islam (kaya dengan minyak) semudahnya di label sarang pengganas. Inilah yang terjadi di Iraq dulu. Kuasa beralih tetapi kehidupan rakyat terus tertindas dan Islam makin ditinggalkan. Kita dimomokkan selama 42 tahun pemerintahan Muammar Gaddafi, beliau banyak melakukan pembunuhan, kaki perempuan dan diktator yang mempunyai kuasa veto. Betul ke semua ini?

Keluarga Muammar Gaddafi

Klik gambar untuk besarkan

Operasi Ketenteraan di Libya

Amerika Syarikat telah membelanjakan AS$550 juta (RM1.67 bilion) 31/3/20011. Sumber dari Jabatan Pertahanan Pentagon mengatakan bahawa 60 peratus daripada kos berkenaan adalah untuk peluru berpandu dan bom

Kanada, UK, Perancis dan Italy juga terlibat dalam pemberontakan di Libya

Kerajaan dan pihak pemberontak

Perbandingan Peperangan Iraq Vs Libya


Kepentingan Perang Iraq Dan Libya (Minyak Dan Emas)

Campur tangan NATO dalam konflik Libya hanyalah membawa kematian dan kemusnahan kepada Libya yang dahulunya sebuah negara yang aman dan mempunyai struktur pemerintahan yang kukuh. Libya telah mengesyorkan penarafan harga minyak yang adil di persidangan OPEC dan mereka menentang semua peraturan-peraturan dan undang - undang antarabangsa dunia barat. Muammar Gaddafi pernah mengoyakkan Buku Piagam PBB pada Perhimpunan Agong PBB yang ke 64. NATO tidak mempunyai hak untuk tampil sebagai "Polis Dunia" dan ' perang ' ini sudah menyalahi undang-undang antarabangsa. 

Muammar Gaddafi yang muncul pertama kali di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) ke-64 setelah 40 tahun menolak untuk menghadirinya, mempamerkan ketegasan dengan menyelar badan dunia itu atas apa yang disifatkannya sebagai ketidakadilan dan berat sebelah. Pemimpin Libya itu mengejutkan perhimpunan tersebut apabila menunjukkan aksi mengoyak buku piagam PBB dan kemudiannya melemparkan buku ke podium sebagai tanda protes terhadap kelemahan PBB. 

Lebih 1.7 juta rakyat Libya telah membantah terhadap pengeboman NATO. Kenapa rakyat Libya mahu kerajaan dan bank yang dikawal oleh golongan elit (keluarga Gaddafi)? Pada tahun 1951, Libya adalah negara paling miskin di dunia. Tetapi selepas pentadbiran Muammar Gaddafi selama 42 tahun ini yang mereka dapat

  1. Tidak ada bil elektrik di Libya. Elektrik adalah percuma untuk semua rakyat 
  2. Tidak ada faedah ke atas pinjaman, bank-bank di Libya adalah milik negara dan pinjaman yang diberikan kepada semua rakyat di 0%
  3. Rumah dianggap sebagai hak asasi manusia di Libya. Gaddafi berikrar bahawa ibu bapanya tidak akan mendapat sebuah rumah sehingga semua orang di Libya mempunyai rumah. Bapa Gaddafi telah meninggal dunia, sedangkan dia isterinya dan ibunya masih tinggal di dalam khemah. 
  4. Semua yang baru berkahwin di Libya menerima Dinar $60,000 (US$ 50,000) oleh kerajaan untuk membeli pangsapuri pertama mereka untuk membantu memulakan keluarga 
  5. Pendidikan dan rawatan perubatan percuma di Libya. Sebelum Gaddafi hanya 25 % Libya celik pendidikan. Hari ini, angka itu adalah 83% 
  6. Sekiranya Libya ingin mengambil pertanian sebagai kerjaya, mereka akan menerima tanah pertanian, sebuah rumah pertanian, peralatan, benih dan ternakan untuk memulakan pertanian secara percuma.
  7. Jika Libya tidak dapat mencari kemudahan pendidikan atau perubatan yang mereka perlukan di Libya, dana kerajaan akan menaja sepenuhnya warga Libya ke luar negara kerana ia bukan sahaja percuma tetapi mereka mendapat tempat penginapan US$ 2,300 sebulan dan elaun kereta 
  8. Jika penduduk Libya membeli sebuah kereta, kerajaan akan subsidikan 50% daripada harga petrol
  9. Harga petrol di Libya ialah $0.14 (N22) per liter. 
  10. Libya tidak mempunyai hutang luar negeri dan jumlah rizabnya $150 bilion sekarang dibekukan di seluruh dunia 
  11. Jika penduduk Libya tidak berjaya untuk mendapatkan pekerjaan selepas tamat pengajian, kerajaan akan membayar gaji purata profesion seolah-olah dia bekerja sehinggalah pekerjaan berjaya diperolehi. 
  12. Sebahagian jualan minyak Libya, dikreditkan terus ke akaun bank semua rakyat Libya.
  13. Seorang ibu yang melahirkan anak menerima AS$ 5,000 
  14. Gaddafi menjalankan projek pengairan yang terbesar di dunia, yang dikenali sebagai projek "Great Man Made River", untuk membekalkan air sedia ada di seluruh negara padang pasir.

Penentangan Rakyat Libya Terhadap Pencerobohan dan Pengeboman NATO 

Gambar dibawah menunjukkan ramai yang menentang pencerobohan nato. Tetapi gambar ini jarang digembar-gemburkan. Sebaliknya gambar dan video penentang yang diulang berkali-kali.









Artikel akan datang, saya akan paparkan penipuan-penipuan media antarabangsa dalam mencipta 'cerita' pencerobohan Libya dan kematian Ghadaffi ini.

15 comments:

Ameer Faris February 15, 2012 at 12:21 PM  

Assalamualaikum wbr, perkongsian hebat.. trima kasih ! =)

An-Nur February 15, 2012 at 2:40 PM  

Pergolakan di Syria sekarang pula bagaimana ya.. saya rasa macam satu lagi konspirasi Yahudi

Fazreen Misbae February 15, 2012 at 3:30 PM  

terima kasih atas perkongsian ini..kalau tak, saya sendiri tak tahu cerita sebenar tentang Gaddafi yg sbnrnya sgt mulia hatinya...

Anonymous February 16, 2012 at 12:28 AM  

saya benar" berharap yang setiap negara didunia dan kita sendiri memiliki pemimpin seperti Muammar Gaddafi...tapi malangnya, harapan hanya tinggal harapan...

ainna baijan February 16, 2012 at 2:00 AM  

perkongsian yg sungguh bermanfaat..

jemput singgah blog sye!
http://ainna193.blogspot.com/

Finie Ramos February 16, 2012 at 11:15 AM  

Sekarang ni susah betul mau percaya media..kita semua mudah ditipu dengan hidangan2 lakonan mereka! :'(

Kiamat sudah hampir. Smoga Allah SWT menempatkan mereka2 yg adil dtempat yang tinggi di sana...

Roti John February 16, 2012 at 5:13 PM  

Mungkin betul apa yang saya dengar,jika ada negara Islam yang betul2 mengamalkan pemerintahan Islam,pasti akan dimusnahkan oleh geng kafir laknatullah

Anonymous February 17, 2012 at 5:03 PM  

lihat gambar2 saat pembunuhan Gadaffi

http://tvkvc-infogroups.blogspot.com/2011/10/gaddafi-dead-photossee-how-diktator-die.html

Anonymous February 20, 2012 at 11:41 AM  

Cepat atau lambat,kebenaran pasti terungkai...cuma kita perlu celik dari penipuan duniawi...

ard February 24, 2012 at 5:41 PM  

Ketara sangat iraq libya syiria iran semua dorang kacau. Media jgn percaya sangat. Ini zaman fitnah dajal. Si dajal lum kuar

DYJ aliffmy February 24, 2012 at 10:46 PM  

Bagaimana nasib Malaysia? Mampukah kiya bertahan dari permainan mereka dan kita juga sedang di susun untuk mengujudkan pemberontak atau sekuranya huruhara. Saya amat simpati kepada rakyat Iraq, Libya, Mesir dan Syria. Saya bimbang Anwar suka kepada Arab Spring... kenapa??

Anonymous July 23, 2012 at 1:27 PM  

Sorry zharif, boleh saya tahu mana sumber beliau dpat berkenaan subsidi2 yg rakyat libya dpat tu.....benarkah? Is gadafi bad or good? What is the media said vs actual. Any libyan here that can share....

//hamba allah mcari kebenaran.

Anonymous July 29, 2012 at 12:54 PM  

Boleh baca full kat sini:
http://bucublog.blogspot.com
/2011/10/eksklusif-pembongkaran-konspirasi.html

Anonymous March 28, 2014 at 7:51 PM  

jangan terlalu mudah percaya sebarang berita oleh media barat... semua pemimpin negara Islam yg bagus akan digambarkan sebagai teruk, zalim dan patut digulingkan... manakala proksi/tali barut mereka akan digambarkan sebagai pembela rakyat...

Anonymous September 27, 2014 at 10:16 PM  

lg bagus dr msia.

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP