Apakah Kita Mempunyai Alasan Untuk Meninggalkannya?

>> Friday, April 1, 2011

Ya Allah ... di ruang Mu aku di sini .. ku sujud pada Mu untuk mengEsakan Mu. Terimalah solat ku dan ibadah ku tanda kasih dan cintaku pada Mu, Wahai Yang Maha Memiliki Dzat Yang Mutlak.

Di jalanan yang sibuk

Di bumi yang tak pernah aman

Pada setiap ruang yang Kau berikan

Di hamparan yang terlalu luas

Di mana jua

Dinginnya salju .. tetapi dingin lagi hatiku

Ku manfaatkan setiap 'ruang' ini

Untuk fana

Di mana saja Kau kiblat ku

Di sini aku

Aku kan tetap sujud

Terima lah ibadah ku kerana aku terlalu rindu pada Mu

Panasnya cuaca namun hatiku tetap sejuk

KeranaNya, wujudnya aku

Yang ada hanyalah Esa

Terimalah ibadah ku

Tiadalah aku punyai daya upaya

Melainkan dengan izin Mu .. wahai Yang Maha Pengampun .. ampunilah aku .. ampunilah aku .... ampunilah aku

8 comments:

Unknown April 1, 2011 at 11:20 AM  

Salam , kini tiada lagi alasan kita...

faraherda.razalan April 1, 2011 at 12:39 PM  

ya allah, betapa kerdil dan lemahnya aku bila di sisiMu!

Anonymous April 1, 2011 at 12:43 PM  

alhamdulillah..
sy suka. =)

Mizs Suezylla April 1, 2011 at 2:27 PM  

kerdil nye iman kalau nak dibandingkan ngan orang2 diatas....

makhluk tuhan April 1, 2011 at 5:36 PM  

terbaik................

Anonymous April 2, 2011 at 12:25 AM  

that is very good view beside the other views in today`s age

Anonymous April 2, 2011 at 12:26 AM  

may I download it sir?
thanks 4 advance.

Gharib Sahrawi April 2, 2011 at 11:29 PM  

bangsa hidung mancung memang semangat amalkan Islam. Teringat waktu balik dari mesir dengan orang2 Melayu naik flight, x da sorang pun hampar sejadah, semua pakat solat atas kursi, alasannya segan.

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP