Nostradamus Ramal Kemunculan Imam Mahdi

>> Saturday, February 12, 2011


Sebelum Rasulullah SAW dilahirkan, kisah kelahiran baginda telah diceritakan lebih awal di dalam Kitab Taurat dan Injil. Dikenali dengan nama Ahmad, dan bukannya Muhammad sebagaimana setelah dilahirkan. Kelahiran agung itu telah dihafal dan dijiwai oleh pendeta Nasrani dan rahib Yahudi, hingga mereka mengenali sifat Rasulullah SAW itu lebih daripada anak mereka sendiri. Malah ada yang ternanti-nanti kelahiran tersebut dan mengharap Nabi tersebut adalah dari kalangan mereka.

Ketika telah terjadi kelahiran Rasulullah SAW, mereka segera mengenalinya melalui tanda-tanda yang telah tersebut di dalam Kitab Taurat dan Injil. Ketika tiba seruan Islam dari Rasulullah SAW, merekalah yang menjadi penentang karana iri hati dan dengki, bukan kerana tidak tahu kebenaran. Hingga kini, Yahudi dan Nasrani tidak berhenti memusuhi Islam. Mereka terus menerus mengkaji rahsia-rahsia kekuatan umat Islam dengan tujuan untuk melumpuhkan ajaran Islam.
Mereka sentiasa berusaha agar umat Islam leka dengan rahsia keagungan Islam yang telah dibina oleh Rasulullah SAW. Mereka lupakan umat Islam dari iman dan taqwa. Mereka menanamkan sikap cinta akan dunia yang membawa umat Islam menjadi lemah. Firman Allah:
“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya pertunjuk Allah (Agama Islam) itulah pertunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahi yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatu pun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu.
(Al Baqarah: 120)

Ketika Sepanyol hendak ditakluki kembali oleh puakKristian dari tangan umat Islam, pelbagai strategi diatur dengan begitu rapi.

Pemimpin mereka berpesan, “Jika kamu melihat mata umat Islam cerah (tidak kuyu atau merah kerana kurang tidur-beribadah malam), waktu itu seranglah mereka. Sedangkan jika kamu lihat mereka sembahyang malam, kamu tidak akan dapat mengalahkan mereka.” Kini abad baru telah tiba.

Bagi umat Islam di akhir zaman khususnya di abad ke-21 Masihi ini, sebenarnya ada janji Allah untuk kebangkitan kembali Islam buat kali kedua. Masalah ini bagi sebahagian umat Islam dipandang remeh, kurang yakin bahkan ada yang menolak dan menentang. Termasuk di kalangan ulama yang terpengaruh dengan orentalis Barat (Islam liberal).

Keyakinan umat Islam terhadap hadith berkaitan akhir zaman dimentahkan dengan memberitakannya sebagai hadith dhaif atau palsu. Akhirnya umat Islam terus dibelenggu oleh kepompong ciptaan Yahudi dan Nasrani. Sedangkan dipihak mereka (Yahudi dan Nasrani), telah bersiap-siap lebih awal dan bersiaga dengan kebangkitan yang dijanjikan oleh Allah SWT itu.

Ini dapat kita lihat, seorang peramal berbangsa Yahudi yang terkenal telah meramalkan kebangkitan Islam di tahun 2000 bermula dari sebelah Timur. Bagi saya, ini bukan semata-mata ramalan, tetapi adalah tafsiran atau hasil analisis hadith oleh pakar-pakar Yahudi. Mereka amat peka terhadap hadith-hadith yang menyebut secara khusus kebangkitan Islam. Kebangkitan Islam berarti kejatuhan dan kekalahan mereka. Segala kepalsuan dan kebathilan mereka akan terbongkar, dan segala kezaliman akan bertukar keadilan.

Memang secara jelas disebut di dalam hadith tidak boleh mempercayai ramalan nujum. Tetapi apabila telah ada hadith yang mendahului ramalan itu, bukanlah nujum. Seringkali itu dikatakan sebagai ramalan hanya untuk mengelabui umat Islam. Mereka katakan itu ramalan mereka, sedangkan sebenarnya itu adalah tafsir atau hasil kajian dari hadits yang mereka sembunyikan dari umat Islam selama ini.

Umat Islam dikelabui dengan hadith, mereka tipu juga umat Islam dengan menamakan hasil kajian hadith sebagai ramalan (nujum) mereka. Di antara yang disebut oleh Michael Nostradamus (1503-1566) seorang warga Perancis keturunan Yahudi, tokoh peramal dari Barat yang terkenal, yang dikatakan banyak ramalannya yang tepat. Menurut ramalan beliau yang ditulis semula oleh V. J. Hewitt dan Peter Lorie dalam buku The End of the Millennium, Prophecies : 1992 to 2001, beliau meramalkan pada tahun 2000, disebutkan secara lebih khusus mengenai munculnya seorang pemimpin Islam yang bakal merubah dunia.

Menurut beliau:
1. Akan muncul A New World Religion.
2. Dipimpin oleh seorang yang dikenali dengan panggilan The Man from The East.
3. Dia muncul dari negeri yang terletak di pertemuan tiga buah laut.
4. Kemunculannya menggemparkan Timur dan Barat.
5. Ketika muncul, dia memakai serban biru (The Blue Turban).
6. Dia merayakan hari Kamis sebagai hari istimewa bagi dirinya
.

Di sini diuraikan tentang hal-hal yang disebut oleh Nostradamus berdasarkan hadith, sekaligus membuktikan terdapat “mala-fide” Yahudi dalam konspirasi menipu umat Islam. 

1. Akan muncul A New World Religion. Kemunculan satu kuasa baru dunia berlandaskan agama telah disebut secara nyata oleh Rasulullah SAW di dalam beberapa hadith. Di antaranya: Sabda Rasulullah SAW:
“Sesungguhnya Allah akan membangkitkan bagi umat ini (Islam) pada awal setiap seratus tahun seorang mujaddid yang bakal memperbarui (menghidupkan) urusan agamanya.” (Riwayat Abu Daud, Al Hakim, Al Baihaqi, Al Iraqi, Ibnu Hajar Al Asqalani) Imam As Sayuti berkata: Para penghafal hadits sepakat mengatakan hadits ini sahih) Kita kini berada di awal kurun Hijrah ke-15, yaitu 1420 Hijrah. Mengikuti tafsiran ulama, yang dikatakan awal masa itu adalah 1/4 yang pertama.
Maknanya kita kini berada di awal masa. Sebagaimana janji Allah melalui lidah Rasulullah SAW ini, pastinya akan lahir seorang pemimpin yang akan menghidupkan syiar serta perjuangan Islam di zaman ini. Bertepatan juga kita melangkah ke abad ke-3 Masehi dan berada di awal tahun 2000. Dalam sebuah hadits yang lain, bersabda Rasulullah SAW:
“Telah berlaku zaman kenabian ke atas kamu, maka berlakulah zaman kenabian itu sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian berlakulah zaman kekhalifahan (Khulafa’-ur-Rasyidin) yang berjalan seperti zaman kenabian. Maka berlakulah zaman itu sepertimana yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkatnya lalu berlakulah zaman pemerintahan yang menggigit (zaman fitnah). Berlakulah zaman itu seperti yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkatnya pula. Kemudian berlakulah zaman penindasan dan penzaliman (zaman pemerintahan diktator) dan kemudian berlakulah zaman itu sepertimana yang Allah kehendaki. Kemudian berlakulah pula zaman kekhalifahan (zaman Al Mahdi dan Isa a.s) yang berjalan di atas cara hidup zaman kenabian. Kemudian baginda diam.” (Riwayat Ahmad)
Secara umum apabila kita meneliti sejarah, zaman kenabian, zaman Khulafa’-ur-Rasyidin, zaman fitnah (pemerintah telah rusak sedang rakyat masih baik), zaman diktator (penjajahan Yahudi dan Nasrani) dan kini adalah giliran zaman seperti zaman kenabian itu berulang kembali. Inilah yang dimaksudkan sebagai A New World Religion oleh Nostradamus. 

2. Dipimpin oleh seorang yang dikenali dengan panggilan The Man from The East. Kebangkitan yang dimaksudkan itu akan dipimpin oleh seorang pemimpin dari Timur sebagai pencetusnya. Di dalam beberapa hadits disebutkan berkenaan pemimpin dari Timur itu:

a). Daripada Ibnu Umar, bahwa Rasulullah SAW sambil memegang tangan Sayidina Ali; baginda berkata: “Akan keluar dari sulbi ini seorang pemuda yang memenuhi bumi ini dengan keadilan. Maka apabila kamu menyakini demikian itu hendaklah bersama Pemuda Bani Tamim itu. Sesungguhnya dia datang dari sebelah Timur dan dialah pemegang panji-panji Al Mahdi.” (Hadits riwayat At Tabrani)

b). Dari Tsauban r.a dia berkata, telah bersabda Rasulullah SAW, akan datang Panji-Panji Hitam (kekuasaan) dari sebelah Timur, seolah-olah hati mereka (pendukung-pendukung) umpama kepingan-kepingan besi (jiwa yang berani). Barangsiapa mendengar tentang mereka, hendaklah datang kepada mereka dan berbai’atlah kepada mereka sekalipun harus merangkak di atas salju. (Dikeluarkan oleh Al Hafiz Abu Naim)

3. Dia muncul dari negeri yang terletak di pertemuan tiga buah laut. Negara Timur tempat perjuangan pemimpin tersebut terletak di pertemuan tiga buah laut. Siapa saja yang merasakan kedudukan mereka terancam akan membuat kajian dan menyusun strategi untuk menyelamatkan diri. Begitupula Yahudi dan Nasrani yang telah tahu tentang kebangkitan Islam di akhir zaman.

Jika diperhatikan, faktor geografi Semenanjung Tanah Melayu hampir
menepati ramalan itu

Memang Timur itu tidak ditentukan di manakah negaranya melalui hadith. Ini adalah kajian pihak musuh, akhirnya mereka berpendapat negara tersebut terletak dalam lingkungan tiga buah laut di sebelah Timur. Mereka mencari negeri yang ada ciri demikian dan di negeri-negeri tersebut, mereka menjalankan ‘kerja-kerja kotor’ iaitu mencuba memadamkan kalimah Illahi dengan pelbagai cara. Dengan berbuat demikian, mereka berharap dapat menghalang kebangkitan Islam yang kedua dari kawasan yang telah disebutkan itu. Oleh kerana itulah, wilayah-wilayah di Malaysia dan Indonesia sejak dahulu menjadi sasaran utama mereka karena mereka yakin dari sanalah akan bangkitnya “The Man from The East” itu. Selain itu, mereka juga membangun pangkalan (pusat operasi) di dekatnya iaitu di Filiphina dan Singapura.

Filiphina adalah pusat bagi operasi bagi kaum Nasrani (Amerika Syarikat) manakala Singapura pula adalah pusat operasi bagi Yahudi Zionis (Israel). Dari kedua tempat itu mereka memantau seluruh Asia Tenggara, terutama Malaysia dan Indonesia karena dipercayai oleh mereka bahawa Pemuda Bani Tamim itu berasal dan berkembang di rantau ini. Itulah bukti betapa kuatnya kepercayaan para Rahib Yahudi dan Pendeta Nasrani terhadap kemunculan Pemuda Bani Tamim dan Imam Mahdi itu serta kawasan di mana mereka berdua akan dibangkitkan.

Namun, kerana permusuhan yang sangat kuat, setiap pergerakan mereka ini dibuat atas nama perdagangan, hubungan politik, ekonomi, pertahanan, ketenteraan dan sebagainya sehingga tidak kelihatan niat sebenar meraka pada umat Islam di kawasan ini. Di samping itu, mereka juga sangat teliti menyimpan rahsia berkaitan niat asal mereka, sehingga tidak pernah diketahui oleh sesiapapun umat Islam di kawasan ini sejak dulu hingga hari ini. 

4. Kemunculannya menggemparkan Timur dan Barat. Semua manusia di seluruh dunia akan terkejut dengan perlantikannya sebagai pemimpin manusia di Timur. Pernyataan ini disebutkan oleh Nostradamus dengan tegas dalam buku ramalannya.

Ketika itu, kebanyakan urusan perniagaan akan terhenti atau lumpuh seketika sebelum pulih di negara-negara lain. Di negara tempat beliau zahir itu, ekonominya akan lumpuh terus dan lenyap lalu beliau gantikan dengan sistem ekonomi Islam yang lebih adil dan sangat stabil. Sistem ekonomi Islam yang beliau terapkan nanti akan turut menggemparkan seluruh ahli ekonomi dan tokoh perniagaan serta pakar-pakar di seluruh dunia.

Sistem ekonomi Islam beliau menyebabkan sistem kapitalis, sosialis dan sebagainya itu akan hancur, lumpuh dan tidak berdaya. Akhirnya, sistem ekonomi Islam yang beliau terapkan akan berkembang pesat dan meruntuhkan seluruh sistem ekonomi yang telah ada di dunia. Perkara ini termasuk dalam sifat keadilan yang dibawa oleh pemimpin tersebut. Kedatangannya memenuhi dunia dengan keadilan sepertimana sebelum ini dipenuhi oleh kezaliman.
Dan telah mengeluarkan Ibni Abi Syaibah dan Nu'aim bin Hammad dalam Al Fitan dan Ibnu Majah dan Abu Nu'aim dari Ibnu Mas'ud, katanya : “Ketika kami berada di sisi Rasulullah SAW, tiba-tiba datang sekelompok anak-anak muda dari kalangan Bani Hasyim. Apabila terlihat akan mereka, maka kedua mata Rasulullah berlinang air mata dan wajah beliau berubah. Akupun bertanya : “Mengapakah kami melihat pada wajahmu, sesuatu yang kami tidak sukai?”. Beliau menjawab : “Kami Ahlul bait telah Allah pilih untuk kami akhirat lebih dari dunia, kaum kerabatku akan menerima bencana dan penyingkiran sepeninggalanku kelak, sampai datangnya suatu kaum dari sebelah Timur yang membawa bersama mereka panji-panji berwarna hitam. Mereka meminta kebaikan , tetapi tidak diberikannya. Maka mereka pun berjuang dan memperoleh kemenangan. Lalu diberikanlah apa yang mereka minta itu, tetepi mereka tidak menerimanya hingga mereka menyerahkannya kepada seorang lelaki dari kaum kerabatku yang memenuhi bumi dengan keadilan sebagaimana bumi dipenuhi dengan kedurjanaan. Siapa diantara kamu yang sempat menemuinya, maka datangilah mereka walalupun merangkak di atas salji. Sesungguhnya dialah Al Mahdi.”
Keadilan yang ditegakkan itu secara menyeluruh meliputi setiap aspek seperti politik, ekonomi, pendidikan dan lain-lain. Telah mengeluarkan Tabrani dalam Al Ausat, dari Ibnu Umar bahwa Nabi SAW telah mengambil tangan Ali dan bersabda :
Akan keluar dari sulbi ini pemuda yang memenuhi dunia dengan keadilan (Imam Mahdi). Bilamana kamu melihat yang demikian itu, maka wajib kamu mencari Pemuda dari Bani Tamim, dia datang dari sebelah Timur dan dia adalah pemegang panji-panji Al Mahdi”.(dari kitab Al Hawi lil Fatawa oleh Imam Sayuti)
5. Ketika muncul, dia memakai sorban biru (The Blue Turban). Oleh kerana pemimpin tersebut adalah seorang pejuang Islam yang amat cinta kepada Rasulullah SAW, pastilah segala sunnah Rasul itu diperjuangkannya. Tidak mungkin seorang pejuang Islam tidak bersorban seperti Rasulullah SAW. Walaupun sekarang ini, amalan sunnah seperti bersorban itu telah dijelek-jelekan oleh orang.

Disebutkan tentang warna sorban, sebenarnya banyak hadits menyebut tentang sorban pemimpin ini, baik secara khusus ataupun secara umum. Khususnya di dalam kitab Jamiussoghir karangan Imam As Sayuti. Ketika kemunculannya hanya dia seorang yang memakai sorban berwarna biru di dunia ini. Mungkin sorban biru itu tidak selalu dipakainya, cuma sekali-sekali saja. Namun begitu, ini sudah cukup menjadi bukti bahwa hanya beliau seorang yang sanggup memakai sorban biru. Ulama lain ketika itu, terutama ulama fiqih, sudah tidak sanggup lagi meletakkan sorban di atas kepala sebagai pakaian harian, apalagi untuk memakai sorban yang berwarna biru atau hijau.

Berat juga pernyataan dari Nostradamus ini merujuk kepada pemakaian sorban berwarna biru ketika zahirnya Pemuda Bani Tamim ini dengan mendapat kekuasaan di dunia sebelah Timur itu. Maknanya, sorban warna biru itu dipakainya ketika beliau pertama kali mendapat kuasa di negeri sebelah Timur dan ketika diberikan baiat oleh sekalian manusia. Mungkin begitulah yang dimaksudkan sorban biru oleh Nostradamus.

6. Dia merayakan hari Khamis sebagai hari istimewa bagi dirinya. Ini suatu yang tidak lazim bagi kebanyakan umat Islam ketika itu, di seluruh dunia termasuk oleh para ulamanya. Maksudnya di sini adalah, hari Khamis malam Jumaat. Malam yang lazimnya orang-orang Islam membaca Surah Yasin selepas Maghrib di masjid, di musholla atau di rumah. Beliau menjadikannya istimewa kerana pada malam Jumaat itulah, beliau akan memperbanyak zikir, doa dan sebagainya seolah-olah orang yang menyambut malam yang besar. Mungkin maksudnya beliau menjadikan malam Jum’at itu sebagai masa untuk membaca solawat dan mengamalkan zikrullah sehingga jadilah malam Jum’at itu sangat istimewa bagi dirinya.

Dan memang begitu keadaannya, bagi para solihin dan wali-wali sejak zaman para sahabat hingga kini, mereka menjadikan hari Khamis malam Jumaat sebagai satu hari raya dan malam berpesta-pesta amal dan taqarrub kepada Allah. Itulah maksud sebenarnya yang dikatakan oleh tokoh peramal Barat yang terkenal, Nostradamus, dengan kenyataan bahawa, beliau menjadikan hari Khamis sebagai hari istimewa bagi dirinya. Maksudnya di sini juga, umat Islam ketika itu sudah semakin jauh meninggalkan ajaran agamanya sendiri, sehingga hari Kamis malam Jumaat yang mulia itupun sudah dianggap tiada perbezaan dari hari-hari dan malam-malam lainnya.

Tahun yang disebut iaitu tahun 2000 Masihi telah tiba. Sebagai orang yang beriman dengan hadith, sepatutnya kita peka dengan perkara ini. Di mana, ketika ini pihak musuh Islam jauh lebih peka berbanding umat Islam, maklumlah mereka dijanjikan untuk menerima kekalahan. Sedangkan bagi umat Islam, telah dijanjikan kemenangan. Hanya yang perlu, penuhi jiwa dengan iman dan taqwa, serta berusahalah untuk mendapatkan pimpinan dari pemimpin yang dimaksudkan itu.


Dari Tsauban R.A, dia berkata, telah bersabda Rasulullah SAW, akan datang Panji Panji Hitam dari sebelah Timur, seolah olah hati mereka kepingan kepingan besi. Barangsiapa mendengar tentang mereka, hendaklah datang kepada mereka dan berbaiatlah kepada mereka sekalipun merangkak diatas salju.(dikeluarkan dari Al Hasan bin Sofyan dari Al hafiz Abu Nuaim) (dari kitab Al Hawi lil fatawa oleh Imam Sayuti) (Riwayat Al-Hafiz Abu Naim)”.

Sebelum Islam masuk, Nusantara adalah daerah beragama budha-hindu dan menganut kepercayaan animisme dan dinamisme. Lalu datanglah beberapa gelombang wali-wali yang langsung berasal dari timur tengah. Banyak ditemukan di beberapa negeri di Malaysia makam para wali-wali.

Jika kita perhalusi dan mengkaji lagi setelah Malaysia dijajah oleh penjajah saat itu yang salah satu misinya adalah mengkafirkan umat Islam di Nusantara, tetapi ternyata umat Islam dia Asia Tenggara tidak dapat di musnahkan, malah semakin membesar. Hal ini tidak terjadi di Afrika. Penjajahan di Afrika dapat mengubah agama di sana yang semula Islam menjadi bukan Islam.

Mengapa hal itu terjadi? Mengapa para wali atau yang disebut oleh ahli sejarah sebagai pedagang dari Hujarat itu datangnya ke Tanah Air, tidak ke China, ke Roma, atau Persia yang waktu itu menjadi Empire. Jawabannya adalah karena mereka menagih janji Tuhan melalui Rasulullah SAW bahwa Islam akan bangkit untuk kedua kalinya di bumi sebelah Timur. Hati mereka digerakan oleh Tuhan untuk mempersiapkan timur ini. Kita adalah orang Timur. Sebenarnya ini adalah kasih sayang Tuhan kepada kita. Hanya Melayulah bangsa yang belum pernah memegang kekuasaan dunia. Tetapi Tuhan menjanjikannya melalui Kebangkitan Islam kedua.
Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segenap ufuk dan pada diri mereka sendiri, sehingga jelaslah bagi mereka bahwa al-Quran itu benar. Dan apakah Tuhanmu tidak cukup (bagi kamu) bahwa sesungguhnya Dia menyaksikan segala sesuatu. 
Qs Fussilat 41: 53

28 comments:

Emmet February 12, 2011 at 9:33 PM  

mereka percaya al-quran tetapi
menolak agama islam

MacJay February 13, 2011 at 12:27 PM  

emmet itulah Yahudi Zionis

Shahiran February 14, 2011 at 2:50 PM  

Putera Bani Tamim? Ni Al-Arqam

zulk February 16, 2011 at 12:45 AM  

jadi andaian saye sebelum ini bahawa tanah melayu,sumatera dan kepulauan jawa akan membangkitkan kerajaan khilafah islam adalah benar same sekali???

Anonymous February 19, 2011 at 1:04 PM  

satu lokasi di mana 3 lautan bertemu, laut arab, laut india & laut teluk benggala iaitu di Kanyakumari, India ... wallahua'lam

msdw May 20, 2011 at 4:04 PM  

saya pernah dengar..masa dunia akhir zaman, negara yang kecil akan menguasai dunia..adakah itu tanda malaysia yang akan menguasai dunia dengan kebenaran islam???wallahualam...saya tak tau..tapi saya suka sangat baca pasal ni...saya nak sharetapi nanti adalah orang cakap ni teori konspirasi semata2 and dorang tak percaya..tapi saya tak rasa ni teori konspirasi sebab ada dalil yag sah...alquran dan hadis...subhanallah..saya bersyukur sangat saya terjumpa blog ni!!!saya nak share tapi saya tak tau macam mana..

Anonymous June 1, 2011 at 12:09 PM  

Kalau camam ni rasanya, banyak jugak yang akan keliru dan mungkin boleh jadi permusuhan jika keluarnya manusia yang ditunggu-tunggu ini dari daerah nusantara.

Banyak dari saudara2 Islam kita terutama dari timur tengah dan daerah india-pakistan yang tak sabar menanti kedatangannya beranggapan (dan sungguh berkeyakinan) bahawa beliau adalah dari kaum arab.

Keadaan yang sama ketika kenabian Rasulullah SAW yang ditentang oleh kaum yang menantikan kedatangan seorang rasul hanya kerana beliau bukan dari kalangan mereka.

Wallahualam.

Anonymous October 4, 2011 at 8:05 AM  

betul cakap saudara tu..khutbah hari jumaat minggu lepas ( 28/10/2011)tok imam baca pasal islam kembali dagang..antara kandungan..Di akhir zaman yahudi akan berpecah kepada 71 golongan,nasrani akan berpecah kepada 72 golongan dan islam berpecah kepada 73 golongan...namun hanya satu sahaja yang akan menegakkan Kekhalifan di dunia ini..iaitu bilangan yang paling sedikit..agak tersentap hati dan begitu sayu hati aku mendengarnya...SEJARAH AKAN BERULANG...semoga Allah menunjukkan jalan yang kebenaran kepada kita...amin

EndyScenes November 4, 2011 at 12:30 AM  

assalammualikum, saya pun nk comment jugak. (; dr pandagan sy. perubahan politik dan ekonomi berubah sedang berubah kepada sistem ekonomi islam yang menolak sistem barat yang banyak unsur rib'a, now negeri yang telah menggunakan hukum hudud di timur adalah negara brunei. kemungkinan hukum ini dapat membawa perubahan kepada negara kita malaysia. mintak-mintak kita di antara pembawa panji-panji hitam . Moga ALLAH memakbulkan doa kita .

AlifMimYaNun FaAlifDalZaiLamAlifNun November 27, 2011 at 9:42 AM  

Salam Ahad.

Tuan EmPunya Blog Yang Prihatin Lagi BudiMan.

Yang Bab Sistem KeWangan Dan Ekonomi ISLAM Itu, SuDah BerMula Dan Sedang Giat DiUsahakan.

Sila Rujuk Link-Link Seperti Di Bawah Ini.....

http://worldbaitulmal.blogspot.com/

http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=98049

http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=282449

http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=244648

http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=287815

Marilah Kita Semua BerSatu Untuk MeWujudkan Sistem KeWangan ISLAM Yang HAQ Dan BAITUL MAL DUNIA. Sistem Ekonomi Kapitalis Sekarang Hanya Menanti Masa Yang Sangat Hampir Sahaja Untuk Collapse Dan Lumpuh Musnah Buat SeLamanya.

Salam SePanjang Abad.

wisnu December 7, 2011 at 5:02 PM  

Wow, beruntungnya saya bisa berjumpa dengan blog ini. . Terimakasih. . Smoga salah satu antara kita menjadi penengak panji hitam. . Entah indonesia, malaysia, atopun brunai . Sama sajalah menurut saya. . Tak perlu lagi kita kita ni bertengkar. Terutama malaysia and indonesia . Satukanlah tangan kita. . Kita ini bangsa melayu, kita nantikan janji allah kepada kita, ayo!ulangi sejarah kita dahulu!! ;)

Anonymous January 5, 2012 at 7:54 PM  

ini data dari novel zaynur ridwan, the greatest design yg kemudian dirubah sendiri menurut pikiran penulis blog ini. Sign Imam Mahdi dari Nostradamus itu byk dibahas oleh Zaynur Ridwan.

Azrin Saedi January 7, 2012 at 11:40 PM  

betul ke ni???

Anonymous January 16, 2012 at 2:46 PM  

shahiran : bani tamim ialah bangsa melayu .
mmg yahudi & nasrani pcy imam mahadi akan keluar dr timur . itu sbb mereka mnybrkan propaganda memecah belahkan umat islam di timur contohny yg terjadi antra malaysia & indonesia . dan pihak yg membenci malaysia sbrny rkyat yg bute huruf @ tiada pendidikan .
dan munculnya dajal kecil dan pengikut2 nya seperti pengikut syiah yg menolak 100% al sunnah wal jamaah dan pemimpin alim yg jahil .
wallahua'lam

Anonymous February 16, 2012 at 7:15 PM  

Dari Dzar dari Abdullah dari Nabi SAW yang bersabda : "Sekiranya dunia hanya tinggal sehari sahaja (sebelum qiamat) nescaya Allah memanjangkan hari itu sehingga bangkit padanya seorang lelaki dari keturunanku atau dari kaum keluargaku, yang namanya spt namaku, nama bapanya spt nama bapaku, ia akan memenuhi bumi dengan keadilan dan saksama sebagaimana bumi dipenuhi kezaliman dan kekejaman. Hadith riwayat Abu Daud dan Turmizi.

Kenapa penulis tidak mengambil kira hadith ni???...

Karangan di atas lebih kpd kandungan sebuah buku yg diterbitkan oleh Al-Arqam dulu. Sblm abuya meninggal....

Anonymous March 3, 2012 at 2:45 PM  

bani tamim dari negara arab . .

arif kamil March 5, 2012 at 3:31 AM  

Dari Abu Hurairah, Rasulullah SAW bersabda; ‘’(Pasukan yang membawa) bendera hitam akan muncul dari Khurasan. Tak ada kekuatan yang mampu menahan laju mereka dan mereka akhirnya akan mencapai Jerusalem, di tempat itulah mereka akan mengibarkan benderanya.’’ (HR:Turmidzi).

Khurasan merupakan wilayah yang amat penting dalam sejarah peradaban Islam, sebelum pasukan tentara Islam menguasai wilayah itu, Rasulullah SAW dalam beberapa hadisnya telah menyebut nama Khurasan. Kedudukan geografi Khurasan sangat strategik dan banyak dijajah oleh para penguasa dari zaman ke zaman.

Pada awalnya,Khurasan Raya merupakan wilayah sangat luas terbentang meliputi; kota Nishapur dan Tus (Iran); Herat, Balkh, Kabul dan Ghazni (Afghanistan); Merv dan Sanjan (Turkmenistan), Samarkand dan Bukhara (Uzbekistan); Khujand dan Panjakent (Tajikistan); Balochistan (Pakistan, Afghanistan, Iran).

Kini, nama Khurasan tetap abadi menjadi sebuah nama wilayah di sebelah Timur Republik Islam Iran. Luas wilayah itu mencapai 314 ribu kilometer persegi. Khurasan Iran berborderkan Republik Turkmenistan di sebelah Utara dan di sebelah Timur dengan Afganistan. Dalam bahasa Parsi, Khurasan bererti ‘Tanah Matahari Terbit.’


Sejarah peradaban manusia di Khurasan telah mula sejak beberapa ribu tahun sebelum masehi (SM). Sejarah mencatat, sebelum Iskandar Agung pada 330SM menguasai wilayah itu, Khurasan berada dalam kekuasaan kerajaan Achaemenid Persia.

sekarang adakah panji hitam akan keluar dari malaysia or indonesia or brunai or singapura ? atau dari afghanistan ?

mohon tolong jawab kan bg memasti kan !

Green Comunity blogmaster August 12, 2012 at 8:22 AM  

Assalamualaikum kepada semua pembaca,
Dengan izin Allah. Mengikut pandangan saya, Dengan izin Allah. Memang Panji timur muncul dari khurasan Iran, negara yang berdekatan dengan Afghanistan. Pemimpin panji hitam itu adalah salah seorang imam tarikat (wali qutub) yang membawa ikhwan tarikat yang kebanyakannya golongan bani hasyim (keluarga Rasullullah).
Dari Sayidina Ali KMW katanya Nabi SAW bersabda,
“Akan keluar seorang lelaki dari seberang sungai yang dikatakan Al-Haris bin Harras, yang di hadapannya ada seorang lelaki yang dikatakan al-Mansur, dialah yang akan memudahkan urusan atau membela keluarga Nabi SAW seperti pihak Quraisy yang membela Rasulullah SAW. Wajib setiap mukmin menolongnya atau baginda bersabda, “Wajib setiap orang mukmin menerimanya.”
(Abu Daud, an-Nasa’i, al-Baihaqi & al-Husin)
Mengikut hadis di atas, Hadis ini memang sahih. Haris bin Harras adalah imam tarikat dan wali qutub. Dan wajib lah bagi umat islam menolong dan menerima beliau. Individu yang dikatakn dalam hadis itu sahih.
Mengikut apa yang saya diberitahu, Kebanyakan Ahli sufi mengetahui bahawa imam mahdi masih lagi hidup sampai kehari ini. imam mahdi memang disembunyikan oleh Allah di suatu tempat di dalam kawasan sekeliling Iran, Afghanistan dan Turkmenistan. Umur imam mahdi adalah rahsia tuhan.

Untuk mengenali imam mahdi. Beliau mempunyai tanda kewalian seperti cop kenabian (yang ada pada Rasullullah s.a.w.) pada badan beliau, Cop yang ada pada imam mahdi (mUhammad Bin Abdullah) adalah cop kewalian yang tiada pada wali-wali Allah yang lain. Tetapi bukan cop kenabian seperti mana yang ditafsir oleh kebnyakan umat islam. Sepertiman mana Rasullullah yang ada cop kenabian tetapi para Rasul yang lain tiada cop kenabian. Cop kewalian bermakna Imam Mahdi iaitu Muhammad bin Abdullah adalah wali Allah yang bertaraf imam (wali Qutub) yang terakhir dizahirkan kedunia. Maka dengan itu tiada lagi Imam (wali Qutub) selepas beliau.Kalau ada wali selepas itu maka tiadalah mereka sampai ketaraf imam (wali Qutub) sepertimana yang diberitahu oleh ibnu al Arabi. Disebabkan tiada imam (wali qutub) selepas Imam Mahdi, maka Allah menurunkan Nabi Isa sebagai penganti kepada imam mahdi untuk memimpin umat islam sehinggalah ke hari kiamat. Maka dengan izin Allah, Nabi Isa al maseh akan mengislamkan semua umat manusia pada waktu itu sebagai melunaskan firman Allah yang tertulis dalam Al-quran.
hadis Rasullullah s.a.w.
“Allah akan menzahirkan dari persembunyiannya, al-Mahdi yang (berasal) daripada kaum kerabatku sejurus sebelum tibanya hari kiamat, walaupun umur dunia ini hanya tinggal sehari sahaja. Dia akan memenuhkan bumi ini dengan keadilan dan kesaksamaan dan akan menghapuskan kezaliman dan penindasan.”(Imam Ahmad)

Green Comunity blogmaster August 12, 2012 at 8:22 AM  

Sambungan,


Saya ingin katakan bahawa hadis menganai imam mahdi memang disembunyikan memang sahih dan imam mahdi itu datang dari tanah arab. Imam Mahdi adalah dari generasi yang kedua belas keturunan Rasullullah. Umur beliau adalah rahsia Allah boleh jadi ratusan tahun lebih atau seribu tahun lebih. IMam Mahdi adalah pengamal ahli sunnah wal jamaah dan pengamal tarikat dan bukannya datang dari syiah atau apa sahaja ajaran yang bertentangan dengannya.

Panglima perang imam mahdi arab adalah wali-wali Allah (wali qutub dan beberapa wali besar dan wali kecil) dan tenteranya adalah ikhwan tarikat yang terpilih dari seluruh pelusuk dunia.

keajaiban yang dikurniakan oleh Allah kepada Imam Muhammad bin Abdullah (sidi Muhammad) sering disalah tafsir oleh puak wahabi, contohnya puak wahabi berkata rahmat tuhan yang diturunkan ke seluruh pelusk dunia melebihi rahmat yang diturunkan oleh Allah kepada para Rasul dan Nabi.Puak wahabi berkata hadis ini tidak sahih. Mengikut apa saya diberitahu oleh ahli sufi Sebenarnya hadis ini memang sahih. Hujan lebat akan turun, pokok dan buah-buahan akan tumbuh subur sehinggakan negara Arab yang dipenuhi padang pasir, semua negara arab akan jadi Pokok, hutan dan sungai seperti Malaysia (Termasuk dalam tanda-tanda kiamat).

Rahmat yang Allah berikan kepada Imam Mahdi (Muhammad bin Abdullah) disebabkan beliau sering berzikir kepada Allah dan sentiasa bersembahyang kepada Allah setiap masa seperti mana yang diamalkan oleh Ahli-ahli sufi.

Berkat daripada amalan beliau maka banyaklah baraqah yang beliau perolehi dari Allah dan Rasullullah. Maka dengan Baraqah yang banyak maka turunlah rahmat tuhan dari langit selepas beliau (imam mahdi) di bait'ah di kota suci mekah sehinggalah seluruh tanah arab bertukar dari padang pasir kepada sungai dan hutan serta sebiji buah delima yang sangat besar boleh dimakan oleh ramai orang serta buah-buah yang lain pun sama. Sebahagian kecil wali

Allah yang ada pada hari sebelum ini boleh menurunkan hujan (dalam kadar yang sangat kecil) disebakan baraqah mereka kecildan umur mereka tidaklah panjang tetapi tidaklah sebanayak hujan yang diturunkan oleh Allah Selepas Imam Mahdi di bai'ah sebab baraqah yang diterdapat kepada imam mahdi sangat banyak sebab amalan zikir dan melakukan kebaikan beliau sangat banyak dan umur beliau sangat panjang.

Green Comunity blogmaster August 12, 2012 at 8:23 AM  

Kebanyakan Ahli sufi bermimpi memang sama macam hadis. hadis itu memang sahih dan kebayakannya tiada keraguan.

Ingin saya katakan lagi bahawa wali abdal (wali pemerintah 7 benua) yang datang dari syam adalah 7 orang semuanya memang betul-betul semuanya ada pada hari ini.

Umat Nabi Muhammad sudah tinggal 100 tahun lagi (Umur umat Nabi Muhammad 1500 tahun) untuk berhadapan hari kiamat yang dijanjikan oleh Allah. Kita dah melepasi 1400 tahun. Dan setiap 100 tahun akan muncul orang yang dijanjikan oleh Allah s.w.t.

Insyaalh Allah dengan izin Allah akan muncullah Imam yang kita nanti kan selama ini pada tahun 2013 dalam bulan Muharam. Sepertimana 100 tahun pertama yang berlaku pada Umar abdul aziz itu benar, maka 1400 tahun agama islam berada didunia ini maka akan muncullah mujadid yang terakhir yang dijanjikan oleh tuhan iaitu imam Muhammad bin Abdullah.

Dengan nama Allah yang maha pemuruh lagi maha pengasih. Saya berharap dan menyeru agar umat islam sentiasa berdoa kepada Allah agar diri anda dapat ditemukan kepada mujadid yang terakhir dan imam yang terakhir yang dijanjikan oleh Allah s.w.t. Insya Allah.

Anonymous September 30, 2012 at 8:15 PM  

KEMUNCULAN IMAM MAHDI AS DARI PERTEMUAN 3 LAUTAN...

Salam... Jika Nabi Musa AS, apabila Allah Azzawajalla perintahkan beliau mencari Nabi Khidir AS, tempatnya dipertemuan 2 lautan. Kenapa pulak munculnya Imam Mahdi AS dari pertemuan 3 lautan...??? Kot-kot begini agaknya bunyi jalan ceritanya diriwayatkan didongengkan...

Bermula leluhurnya dari 1 lautan, itulah dari sebuah negeri diLaut Selat Sunda, itulah diJawa Tengah dinamakan. Dari 2 lautan lagi, dipertemuan Laut China Selatan dengan Laut Selat Melaka, disitu leluhurnya ditansitkan. Itulah dia diPulau Besar Melaka bermulalah perjalanan, keNegeri Melaka awal permulaan...

Maka kami namakan dia, asal berasal perjalanan leluhurnya dari "PERTEMUAN 3 LAUTAN"... Namun sebelum leluhurnya yang ini, ada lagi asal berasal "Super Leluhur"nya paling tua, dari Nasab Ahlulbait Nabi dari jalur Imam Sayyedina Hussein AS. Maka mereka ini dinamakan "WALI 7 ALAM MELAYU"... Allahu'alam...

Anonymous November 8, 2012 at 5:37 PM  

lawak kalau imam mahdi muncul di asia tenggara.hampir pasti dia akan muncul di Khurasa.gerakannya akan dikenali sebagai black reactionary.dia akan menjadi pemimpin tertinggi semasa kemunculannya dan akan mengambilalih kuasa Khurasan dari Raja sebelumnya.seluruh dunia terutama kuasa2 besar akan memusuhinya.mereka akan berkomplot menyerang Khurasan.akan berlaku peperangan yang panjang.Khurasan akan mampu bertahan & akhirnya musuhnya akan berhenti perang.selepas perang Khurasan akan menjadi lebih kuat & ditakuti kerana kemungkinan Khurasan akan naik taraf sama dengan dengan negara2 nuklear dunia.yang paling takut adalah Israel yang akan minta kawan2 dia di Amerika & Eropah untuk menyerang Khurasan.

ainun salsabila January 26, 2013 at 11:00 PM  

Ad Daulatul Islamiyah Melayu
Khilafah Islam Akhir Zaman

Kami mengundang Kaum Mukminin-Mukminat
Dari seluruh Dunia untuk bergabung bersama kami
Menjadi Tentara Islam The Man from The East of Imam Mahdi
as A New World Religion Bangsa Islam Akhir Zaman.

Kunjungi Undangan kami
di http://dimalayo.co.de




Anonymous August 11, 2013 at 8:06 AM  

Assalamualaikum wr. wb.

Ramai betul org yg sibukkan diri menelaah dan terus mengkaji kemunculan imam mahdi.
Tak kurang juga para pendeta yahudi dan nasrani mengkaji dan menanti kedatangan nabi Muhammad S.A.W selepas kitab suci Taurah dan Injil diturunkan.

Namun bilamana junjungan mulia yg dijanjikan itu dilahirkan bukan dari kalangan mereka,mereka sendiri menolak. Malah memerangi nabi akhir zaman.

Apakah kita juga akan menolak Imam akhir zaman iaitu Imam Mahdi yg dijanjikan lidah nabi Muhammad S.A.W. sekira kedatangannya bukan bermazhabkan dari mazhab yg pro kepada kita, tidak kira Ahlussunnah wal jamaah atau Syiah atau Salafi Wahabi atau berbagai2 mazhab baru yg muncul pada akhir zaman ini??

"Berpegang teguhlah pada tali Allah dan jgn kamu berpecah belah.."

Bersatulah dalam menegakkan kalimah LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH.

Anonymous October 5, 2013 at 9:05 AM  

seronok dah membaca tetapi ternyata penulis begitu cepat menyatakan ianya akan bangkit di nusantara....

apabila fakta dangkal sebegitu dimasukkan dalam penulisan yang begitu cantik ianya telah mencacatkan keseluruhan artikel ini...

The sign if great coming change telah bermula di syria.., kenapa syria? kerana syria adalah bumi yang dirahmati ALLAH...

Anonymous November 9, 2013 at 11:09 PM  

dimalayo.co.de kena block ker?nmpk sgt syria dhentam hbis-hbisan oleh golongan dajjal..bani tamim dri negara ini ker?pemuda dri bani9 tamim msti mncl dlu utk membai`ah imam mahdi kan..?

Anonymous November 28, 2013 at 8:24 AM  

TA MIM?? TANAH MELAYU!! PEMUDA BANI TAMIM.PEMUDA TANAH MELAYU!!

Anonymous February 10, 2014 at 6:57 PM  

Bermula asal kebangkitan Islam dari bumi MIM.
Hinggalah Islam bertapak kukoh dinegara MIM.
Dinegara MIM itulah tersembunyinya Bani MIM.
Akhir Zaman Islam telah kufur sesat dibumi MIM.
Dari negara MIM itulah bakal bangkit Bani MIM.
Pengasasnya MIM kembali semula kebumi MIM.
Leluhurnya bernama MIM Ahlulbaitnya dia Mr MIM.
Dibumi MIM Islam dibersihkan semula oleh Mr MIM.
A New Islamic World Religion dibawa oleh Mr MIM...

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP