Yahudi Ketawakan Kita Umat Islam

>> Wednesday, July 20, 2011

Jika kamu mengikutnya

Cuba kita renungkan kebenaran artikel ini sebagai rujukkan kita bersama dan sebagai ingatan kepada kita.

Di ingatkan semula agar kita tidak lupa dan lalai terhadap apa yang dunia hidangkan kepada kita.

Protokol Yahudi

Di bawah adalah Protokol ke 10 Yahudi (jumlah protokol 24 kesemuanya) mengandungi 8 perkara untuk melalaikan manusia. Sekaligus memudahkan mereka menguasai dunia seperti yang terjadi sekarang ini.

Dakwah melalui lagu? Setakat ini saya tak dapat lihat kesannya

Song

Lagu-lagu amat menghiburkan dan melalaikan. Ada anak-anak yang tidak tahu mengucap tetapi boleh menghafal lagu Hindustan yang panjang berjela. Tidak menghafal ayat-ayat al-Quran meskipun sependek al-Fatihah tetapi boleh menghafal lagu dalam bahasa yang tidak difahaminya. Berjayakah Yahudi? Sememangnya mereka berjaya sehinggakan kita terfikir, bagaimana jadinya radio kalau tanpa lagu? Boleh ke hidup tanpa lagu? Tanya diri anda sendiri. Al-Quran atau Protokol Yahudi yang anda ikut?

Sex

Sex sudah menjadi kegilaan remaja dan orang tua sekalipun. Sex senang didapati di mana-mana. Di kaca tv, di dalam filem, dalam iklan, babak sex amat lumrah. Filem 18SX amat laris di pasaran. VCD lucah amat mudah didapati dan harganya amat murah. Kini kita seakan-akan tidak kisah dengan filem yang mempunyai unsur sex. Lagi sekali Yahudi berjaya.

Smoke

Rokok adalah hasil ciptaan Yahudi. Tetapi mereka tidak merokok. Rokok telah menjadi kegilaan para remaja sehingga dikatakan tidak lelaki jika tidak merokok. Malah sekarang merokok menjadi budaya bagi perempuan yang kononnya mahu di gelar 'up to date'. Kita seakan-akan mendokong penuh dalam merialisasikan matlamat yahudi.

Sport

Pelbagai jenis sukan telah dipopularkan. Lelaki dengan perempuan sama-sama berlumba untuk mencapai target dan kemenanganBila bersukan, jarang yang menutup aurat, sembahyang dan puasa juga boleh di tangguhkan dan dibaikan. Yang menonton pun leka dan lupa menunaikan solat. Ramai yang fanatik dengan pasukan sukan masing-masing. Sampaikan ada yang bergaduh. Menangis kerana menang atau kalah. Pernah kita menangis kerana Allah? Atau menagis kerana permainan Yahudi?

Berbaloikah tangisan ini?

Fun

Kita seolah-olah tidak dapat lari dari hiburan. Hiburan ada disekeliling kita. Betul ke kita tak dapat lari dari ini semua? Adakah pancaindera yang dianugerahkan kepada kita hanya untuk berhibur? Semua lapisan peringkat umur meminati hiburan. Akademi Fantasia contohnya memberikan kesan yang buruk kepada masyarakat. penonton melekat di depan tv berjam-jam lamanya. Seolah-olah itulah dunia mereka. Mereka gelak dan menangis bersama. Yang pasti yahudi gelakkan kita.

Apakah masa hadapan kanak-kanak ini?

Female

Perempuan, tawaran Yahudi ini amat mengasyikkan. Perempuan dijadikan sebagai 'pelacur' untuk melariskan produk-produk syarikat dan memeriahkan event seperti lumba kereta dan sebagainya. Apa relevannya meletakkan perempuan separuh bogel di dalam iklan bateri kereta? Ini adalah untuk merendahkan martabat dan maruah perempuan. Hak-hak perempuan? Apa itu? Dari Quran atau pemikiran Yahudi?

Adakah Nabi Muhammad s.a.w ingin hadir ke festival fesyen islam ini?

Fashion

Fesyen terutama perempuan ada bermacam-macam. Sehinggakan kalau pakai tudung pun mereka sudah tidak menutup aurat. Macam mana hendak dikatakan menutup aurat jika bertudung tetapi berbaju dan berseluar ketat? Yahudi lebih mengetahui nafsu syawat lelaki berbanding wanita. Faham apa yang saya sampaikan? Fesyen lelaki juga semakin pelik. Gambar lucah terpampang di dada-dada mereka. Gah berjalan seolah-olah bangga dengan fesyen mereka tampilkan. Yahudi ketawakan kita lagi.

Food

Lagi satu kegilaan Umat Islam ialah obses terhadap makanan dari Barat seperti MC D, Kentucky , Pizza hut dan seribu satu macam lagi. Buah kurma yang menjadi makanan Rasulullah di pandang hina. Hanya dibeli setahun sekali apabila bulan Ramadan tiba. Tetapi makanan Barat menjadi kebanggaan walaupun memudaratkan kesihatan. Makanan-makanan ini memang dicipta supaya Umat Islam lemah berfikir dan akan menjadi 'pak turut' kepada Yahudi.


Itu semua adalah hasil dari kejayaan protokol yang ke 10. Yang lain-lain akan dirumuskan di dadalam artikel yang akan datang.

Jika berlaku pertembungan antara kepentingan manusia dengan kepentingan Allah, pilihlah Allah.

13 comments:

Unknown July 20, 2011 at 12:56 PM  

yahudi betul2 dah berjaya takluk jiwa manusia dan umat islam secara halus dan diam...

pdaus July 20, 2011 at 1:19 PM  

dakwah melalui lagu,kalau begitu kenapa nabi x buat begitu?

just follow quran dan hadith,semua cantik

Munn Jaafar July 20, 2011 at 1:40 PM  

btul2 insaf mmbacanya...terutamanya ttg female, fashion dan song. realiti di kalangan melayu islam skrg. =(

Anonymous July 20, 2011 at 5:02 PM  

bukan yahudi sahaja musuh islam..ramai lagi ..

ABU YAZID July 20, 2011 at 10:27 PM  

Syaitan adalah musuh kita yang paling nyata..

“Bukankah Aku telah perintahkan kamu wahai anak-anak Adam,
supaya kamu jangan menyembah syaitan?
Sesungguhnya ia musuh yang nyata terhadap kamu!”
[Yasin 36:60]

Wahai orang-orang yang beriman!
Masuklah kamu ke dalam agama Islam dengan selengkapnya;
dan janganlah kamu menurut jejak langkah syaitan;
sesungguhnya syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata.
[al-Baqarah 2:208]

Wallahua'lam

Azie Azman July 21, 2011 at 9:08 AM  

:)
tersedar kejap..
bagus entry ni..

an nyek July 24, 2011 at 7:43 PM  

kehidupan kita sudah jauh terpesong dan terikot2 kan gaya org luar...kita sepatotnya kmbli pd jln yg benar...mereka bijak merancang bg melalaikan umat islm...sedih bila difikirkan

Nizran August 19, 2011 at 7:59 AM  

as-salaam, mohon izin re-post ke blog saya ya, utk penyebaran dakwah bersama. Terima kasih.

PendiTa giLa March 15, 2012 at 6:50 AM  

Info yg bagus.. good job

Fauzan Halim August 31, 2013 at 10:48 AM  

MCD HARAM KA? KALAU ORANG ISLAM BUAT PATTY BURGER... DAPAT MELEMAHKAN FIKIRAN MANUSIA JUGA.. KIRANYA ORANG ISLAM BERJAYA TINDAS ORANG ISLAM??? ISLAM TAK PERNAH SUSAHKAN UMATNYA UNTUK MAKAN.. NAK MAKAN, MAKAN SAJA LA... AYAT HANG "Buah kurma yang menjadi makanan Rasulullah di pandang hina" JANGAN SIMPLY SAY WORD HINA... AKU TAK PERNAH DENGAR ORANG MUDA YANG MAKAN MCD NI KATA KURMA TAK SEDAP... IKUT ORANG LA.. KALAU NAK MAKAN KURMA, MAKAN LA DIA... ISLAM TAK PERNAH PAKSA PUN DALAM HAL MAKANAN.. KALAU HANG MAKAN NASI KAT TEPI JALAN PUN TAK ELOK... BANYAK KANJI, DARAH TINGGI, KENCING MANIS... INGAT LA.. ALLAH TU MAHA ADIL... EVEN KAFIR PUN DAPAT MASUK SYURGA KERANA KEBAJIKAN... KALAU MCD NI DAPAT MENGENYANGKAN PERUT ORANG MISKIN.. ITU TANDANYA DIA TELAH MEMBUAT KEBAJIKAN... TAK KIRA LA, MCD KA, PIZZA HUT KA, KFF KA, SECRET RECIPE KA, STARBUCK KA... ASALKAN HALAL...

Anonymous March 20, 2014 at 11:55 PM  

Hang ni emo knp? Yg dia bgtau tu utk ingatkan kita supaya berfikir apa tujuan yahudi buat produk2 tu utk org Islam..sedikit sbyk depa dh mengubah tabiat pemakanan org Islam..apabila makanan yg xberkhasiat tu dh jd darah daging,automatik org Islam akan jadi lemah dlm kita xsdr..bagaimana jd lemah? Rasulullah saw pn mengajar kita supaya mkn bnda2 berkhasiat dan ikut sunnah makan baginda..lagi satu kafir mana yg dpt syurga bl buat kebajikn? Selagi tak mengucap dua kalimah syahadah mana mungkin dia msk syurga? Sedangkan kafir yg pling banyak berbuat kebajikan pd Rasulullah saw (abi talib) pn Allah janjikan neraka yg plg ringan inikan org lain? Komen pakai la akal..jgn ikut nafsu sahabat..

Anonymous April 30, 2014 at 8:48 AM  

((EVEN KAFIR PUN DAPAT MASUK SYURGA KERANA KEBAJIKAN.)) manela mamat Fauzan Halim nie dapat idea giler macam nie...belajar bukak la dulu kitab sebelum nak bersyarah bab agama...x mungkin ada orang bukan islam yang akan masuk syurga tanpa syahadah!

Anonymous March 8, 2018 at 7:42 AM  

Pendapat aku.. Allah dah kurniakan kita dengan akal yang sempurna dan baik agar dpt membezakan mana di antara yg baik dan buruk..tak payah la nak salahkan bangsa yahudi tu seratus percent.. bukan bermaksud menyokong, tapi cuba fikir sikit.. ianya terpulang pada individu tu sendiri.. klu seseorg tu nak buat masalah, tu masalah dia..takde kene mngene dengan orang lain.. kita dah diberi al Quran, dah diberi hadis, diberi akal sihat, diberikan sekolah.. so? Mngapa nak pilih jalan buruk jugak? Fikir2 kan..#maafkansaya #cumahambaallah

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP