Fibonacci Dan Golden Ratio Membuktikan Kewujudan Tuhan

>> Friday, October 21, 2011


Fibonacci adalah satu nama kepada penisbahan pernomboran alam yang juga dikenali sebagai Golden Ratio. Penisbahan ini berlaku ke atas semua makluk dan objek di dunia ini. Tidak hanya terhad kepada benda-benda kecil seperti benih bunga dan saiz tangan manusia. 

Nisbah panjang tulang yang berhampiran adalah 1.618 (golden ratio)

Malah Fibonacci ini terbukti membawa nisbah yang tepat terhadap ukuran yang lebih besar seperti galaxy. Ini menyangkal sama sekali pihak yang menafikan kewujudan Allah s.w.t. Semua ciptaan berada dalam kitaran dan aturan yang ditetapkan. Sungguh indah sekali ciptaan Allah s.w.t. Lihat video di bawah untuk kita sama-sama menyelongkar misteri Golden Ratio ini.





Golden Ratio juga dapat mengenal pasti pusat sesuatu objek. Seperti kita tahu, semua objek yang wujud mempunyai pusatnya yang tersendiri supaya sesuatu perkara itu boleh wujud dengan stabil. Jika diambil kira teknik Fibonacci ini, kita akan dapati Kaabah adalah pusat bumi. Lihat bukti di bawah.


3 comments:

Qib October 24, 2011 at 3:40 PM  

Ya Allah. ALLah maha besar. Saya nak share sini. Bukan stakat benda ni dah buktikan Allah, ni kisah saya kehilangan sesuatu smalam. Hampir putus asa saya pikir-pikir.. Tetiba saya search doa barang hilang dekat internet, baru je bace sepotong ayat, tetiba tangan saya bergerak ke kamus dan amek kamus. Saya terus selak-selak, terus jumpa barang saya. Subhanallah. Allah Maha Mengetahui.

Zharif Alimin October 24, 2011 at 4:47 PM  

Alhamdulillah..Bukti Allah wujud ada di mana-mana. Terima kasih share pengalaman di sini :)

Romanados October 11, 2023 at 6:18 AM  

Great post thaank you

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP