Lady Gaga : Judas , Siapa Judas?

>> Wednesday, July 6, 2011

Di antara gambar yang terselit di dalam album Judas

Dalam Islam, Judas Iscariot (Yudas Iskariot) telah dianggap sebagai pengkhianat kepada Nabi Allah Isa a.s. (Jesus Christ). Ini disebabkan oleh tingkah lakunya yang telah melakukan khianat kepada Nabi Isa dan pengikutnya. Islam juga menegaskan bahawa Yudas yang sebenarnya disalib dan bukannya Nabi Isa.

Kisah pengkhianatan Yudas dalam Islam adalah digambarkan bermula dari sifat Yudas yang mudah tertarik kepada tawaran royalti sebanyak 30 keping perak sekiranya dapat memberitahu tempat persembunyian Nabi Isa dan kaum Al-Hawariyun (12 sahabat Rasullullah Nabi Isa) kepada ketua-ketua imam Yahudi.

Pada malam selepas Nabi Isa dan kaum Al-Hawariyun menjamah hidangan moreh terakhir dalam peristiwa Santapan Terakhir (Last Supper). Baginda (Nabi Isa) telah membawa kaum Al-Hawariyun untuk bertahannuth, bertaqarrub dan bertasbih kepada Allah SWT di Taman Gethsemani, Baitumuqaddis.

Gambaran Last Supper oleh pelukis Kristian (Judas di kanan hadapan)

Tidak beberapa lama kemudian, Nabi Isa telah menerima kedatangan Judas Iscariot bersama dengan bala tentera Rom yang berada di luar taman, Yudas yang masuk kedalam taman lalu segera datang menghampiri Nabi Isa dan membisikkan sesuatu kepada Nabi Isa (diriwayatkan dalam bisikan itu Yudas mengatakan kepada Nabi Isa dengan perkataan “Salam sejahtera wahai Rasullullah” dalam bahasa Ibrani).

Sejurus selepas itu Allah Yang Maha Agung lagi Maha Bijaksana telah menukarkan raut wajah Yudas agar seiras dengan wajah Nabi Isa sekaligus mengangkat Nabi Allah Isa ke langit. Yudas yang tidak tahu mengena tentang perihal itu telah keluar daripada taman lalu terus ditangkap oleh bala tentera Rom yang menunggu di luar taman.

Dalam kejadian itu Yudas mengatakan yang dia bukan Nabi Isa yang dimaksudkan tetapi pernyataannya itu langsung tidak dihiraukan. Anggota Al-Hawariyun yang melihat peristiwa itu bertempiaran lari membawa diri sendiri.

Selepas kejadian itu, Yudas telah ditangkap dan dibawa ke muka pengadilan, namun dia tetap berkeras yang mengatakan yang dia bukannya Nabi Isa yang dimaksudkan. Bangsa Israel, imam-imam kepala Yahudi, dan anggota kesatria Rom telah menolak pernyataan Yudas dan menetapkan agar Yudas disalibkan.

Gambar Hiasan

Pada hari penyaliban, Yudas telah didera, dicemuh dan dihina oleh kaum Israel, keadaan dia menjadi gila dan dia tidak siuman lagi. Sehinggalah dia telah disalibkan di kayu salib lalu dia berkata “Eli-Eli Lammasabacthtani” maksudnya Allah Allah mengapa Kau tinggalkan aku”. Sesungguhnya Allah tidak akan meninggalkan hambanya itu sesuka hati tetapi hanya sebagai balasan kepada perbuatan buruk orang yang mengkhianat RasulNya.

Al-Quran ada menerangkan dalam surat An Nisaa’:157 bahawa Nabi Isa tidaklah dibunuh mahupun disalib oleh orang-orang Kafir. Adapun yang mereka salib adalah orang yang bentuk dan rupanya diserupakan oleh Allah SWT seperti Nabi Isa as. (sebahagian ulama berpendapat orang yang diserupakan adalah muridnya yang mengkhianatinya yang bernama Yudas Iskariot, tetapi nama sebenar murid tersebut tidak dinyatakan dalam Al-Quran)

“dan kerana ucapan mereka: “Sesungguhnya kami telah membunuh Al Masih, Isa putera Maryam, Rasul Allah”, padahal mereka tidak membunuhnya dan tidak (pula) menyalibnya, tetapi (yang mereka bunuh ialah) orang yang diserupakan dengan Isa bagi mereka. Sesungguhnya orang-orang yang berselisih faham tentang (pembunuhan) Isa, benar-benar dalam keragu-raguan tentang yang dibunuh itu. Mereka tidak mempunyai keyakinan tentang siapa yang dibunuh itu, kecuali mengikuti persangkaan belaka, mereka tidak (pula) yakin bahawa yang mereka bunuh itu adalah Isa”. 
(An Nisaa’ : 157)

Imbas Klip Video Judas

Ohohohoh
I'm in love with Judas

Ohohohoh
I'm in love with Judas

Judas! Judaas Judas! Judaas
Judas! Judaas Judas! GAGA

Begitulah permulaan lirik lagu Lady Gaga ini yang jelas memihak kepada Judas. Klip video ini bermula dengan mempertontonkan Gaga sedang menaiki motosikal bersama dengan Jesus sambil menjerit-jerit nama Judas di telinga Jesus. Ini menunjukkan Gaga berpura-pura bersama Jesus, padahal hatinya bersama dengan Judas.

Gaga membonceng motosikal bersama Jesus

Simbol mata Horus yang melambangkan tuhan Illuminati dipaparkan di dalam klip ini.

Ketika Gaga menyanyikan "I'm in love with Judas", salah seorang penari memakai baju bintang terbalik dikelilingi bahasa Hebrew. Simbol ini adalah lambang Baphomet yang menjadi lambang kepada Church Of Satan

Gaga tidak mudah untuk menjatuhkan Jesus. Tetapi Gaga adalah orang penting dalam komplot ini. Klip ini menunjukkan Gaga menutup mata kanannya, ini adalah simbolik kepada agenda Illuminati iaitu menjatuhkan semua agama di dunia ini.

Gambar album ni menunjukkan lambang salib terbalik (Antichrist). Ini menunjukkan mereka sangat anti terhadap Kristian. Amat pelik bukan? Majoriti penduduk US adalah Kristian. Ini disebabkan warga US sudah lama menolak kepercayaan mereka, jadi tidak hairanlah Lady Gaga lahir di negara mereka. Agenda illuminati untuk memisahkan agama dari kehidupan hampir mencapai matlamatnya. Mahukah kita umat Islam menjadi seperti ini?

Ramai remaja yang terpengaruh dan menjadikan Lady Gaga sebagai Idola. Kemasukan unsur-unsur ini semacam tiada sekatan atau mungkin ada sedikit sekatan yang tidak serius dilaksanakan. Dari segi lirik dan klip videonya jelas tidak membawa sebarang erti dalam memimpin kehidupan, apatah lagi untuk memartabatkan agama Islam. Baru-baru ini (3 Julai 2011) telah diadakan hari Lady Gaga di Taiwan. Ini menyebabkan ramai remaja yang menjadi 'gila'. lihat gambar di bawah.




Untuk pengetahuan pembaca, ini bukanlah pertama kali Lady Gaga mengelurkan lagu yang penuh kontroversi. setiap lagu mempunyai maksud yang tersendiri dan membawa ajaran Kabbalah. Seperti lagu alejandro. Lirik lagu alejandro menganggap tuhan sebagai penghalang untuk dia bercinta. Ingat lah kawan-kawan, tiada Allah tiadalah segala percintaan.

Artikel yang membongkar lagu alejandro -- > Lady Gaga : Puppet Illuminati

Sanggupkan anda membiarkan anak-anak dan kaum keluarga hanyut dengan lirik-lirik lagu yang banyak memuji Dajjal ini? Ramai kanak-kanak yang tahu menyanyi tanpa tahu apa maksudnya. Tetapi inilah yang mencorakkan kehidupan anak-anak kita. Inilah permainan Licik Yahudi.

9 comments:

Unknown July 6, 2011 at 12:49 PM  

NICE INFO...DENGAN LAGU DIA SENANG PENGARUHI ORANG...HURM....MOGA KITA LEBIH HATI2 LEPAS NI...

Al Mahadaya July 6, 2011 at 1:05 PM  

Apa yg nak dihairankan, org2 Islam sendiri baca al quran tp syok sendiri tak tahu maksud ayat2 tuhan pun. Padahal al quran itu pembeza dan peringatan serta hukum yg wajib ditegakkan. mahadaya-asalama.blogspot.com

Unknown July 6, 2011 at 2:02 PM  

betul.LG tu mmg dikenali dgn fahamannya tu.xhairanla BARAT angkat dia melangit.tp sayang jugak sbb di sini pon sama..ROSAK anak bangsa..huhu

neko nero kuro July 7, 2011 at 11:22 AM  

dulu saya minat dengan lagu dia, tapi sejak tengok video klip alejandro, seriau dibuatnya lagi-lagi bila tengok video klip born this way.

perempuan ni terlalu psycho

khyruz | white pebbles July 14, 2011 at 2:34 PM  

nice info.mohon utk share.backlink utk kredit saya akan letak.thanks! :D

nurhamizatulzullraooh October 27, 2011 at 4:01 PM  

info yang berguna..terima kasih kerana berkongsi memang tak suka pun dengan lady gaga ni pakaian pelik-pelik kesemua klip videonya ada unsur lucah dan pengaruh yang tak baik ada artis kita pun ikut cara dia

Unknown October 28, 2011 at 7:06 PM  

article ni mcm kene copy paste dari persatuan yg benci umno je..sory if i wrong but saya sendiri baca article 2..

Anonymous February 15, 2013 at 11:23 PM  

Ni lidi gagau ni orang kapiag, terang dah, kalu tak caya tanya dia. Habehtu yang kita dok galak pi ikut cara dia buat apa, dok hapai senikata/lirik lagu tadak pekdah tak dapat pahla pon. kalu ada kelapangan baik la hapai surah-surah pendek juzuk 'amma buleh buat baca dalam semayang, lepaehtu jamin dapat pahla. mai kita pakat hapai

Anonymous October 23, 2013 at 9:24 PM  

Lady Gaga is suckssss! please judas tak judas lagu dibuatnya dah takda idea lain ke? Kalau buat lagu psl kucing ke nasi goreng ke elok apa?

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP