Kebanyakkan banduan di Britain telah memeluk agama Islam

>> Sunday, July 4, 2010

Inspektor Penjara Britain, Anne Dame Owers, mengeluh apabila sebahagian besar tahanan telah memeluk agama Islam, agama Islam telah berkembang dari 2.513 pada 1994 menjadi 9.795 pada tahun 2008. Dalam laporan yang diberi tajuk Pengalaman Narapida Muslim dan disiarkan pada hari Selasa, Dame Anne mengatakan 1 dari 100 tahanan beragama Islam telah dihukum di atas tuduhan terorisme, petikan dari PressTV pada hari Rabu (9/6).



Menurut laporan tersebut ” kebanyakan tahanan Islam yang mengambil berat terhadap semangat positif dan kesucian jiwa dalam Islam dijadikan pedoman hidup mereka dan ketaatan terhadap agama Islam yang tidak berbelah bagi telah berjaya memperolehi ketenangan di tengah-tengah suasana penjara yang dipenuhi dengan berbagai tekanan.”



Laporan tersebut menyebut, sebahagian tahanan telah berusaha mengkaji agama Islam dari para tahanan Islam yang lain atau melalui keluarga yang terdekat dengan mereka dan menganti kehidupan mereka yang kosong dengan pegangan aqidah Islam yang suci.



“Saya mempunyai banyak saudara terdekat di sini. Mereka saling bertukar pandangan sesama mereka.



Kaji selidik ini telah disahkan oleh Dame Anne berdasarkan pada laporan 85 orang yang ditemuduga untuk hasil selidik dan wawancara secara mendalam terhadap 164 tahanan Islam di lapan penjara.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP