Budak 5 Tahun Lahir Dari Bukan Islam Tahu Mengenai Islam

>> Tuesday, October 20, 2009




Walaupun dia bukan lah graduan yang ada ijazah,dalam umur 1 tahun dia telah pandai membaca quran dan dia boleh bertutur dalam 5 bahasa iaitu perancis arab dan swahili tanpa pergi belajar. Dan ayat pertama yang diucapkan adalah "kalau kamu beriman kamu akan diterima oleh Allah" yang dicakap dalam bahasa arab, padahal dia bukan lah org arab.

Dan dia juga berkata bahawa dia akan hafiz quran dan akan menghafal semua maksud quran pada masa itu umurnya baru 1 tahun setengah dan dia juga sembahyang 5 waktu sehari pada waktu itu.

Budak ini dilahirkan dalam keluarga kristian. Sejak berlaku keajaiban pada budak ini, ibu bapanya telah memeluk agama islam. Begitu hebatnya kuasa Allah. tak terjangkau oleh akal. Dan org islam yang telah melihat kejadian ini telah beriman dengan Allah dengan sebenar benarnya dan ramai orang kafir yang telah melihat kejadian ini telah memeluk agama islam..

Sekarang, dia telah bergelar sheikh sharifuddin dan  telah berumur 5 tahun dan sudah tahu keseluruhan isi kandungan quran.

Ingatlah tiada yang mustahil bagi Allah.

Video penuh dokumentari beliau (4 video)






3 comments:

Unknown August 3, 2011 at 3:00 PM  

Baguslah bdax tu. Leh rmai2 msok islam! alhamdulilah...

hisyam October 22, 2011 at 6:29 PM  

wa nice.. :)

Anonymous November 16, 2011 at 12:42 PM  

kuasa tuhan..

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP